Boğaziçi Üniversitesi`nde psikolojiye giriş dersi alan üniversite öğrencilerinin bilişsel biçemleri ile cinsiyetleri, alanları ve genel akademik başarıları arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın genel amacı, Boğaziçi Üniversitesi'nde Psikolojiye Giriş dersi alan üniversite öğrencilerinin bilişsel biçemleri ile cinsiyetleri, alanları ve genel akademik basanları arasında nasıl bir ilişkinin olduğunu belirlemek; aradaki farklılıklann istatistiksel olarak bir anlamlılık taşıyıp taşımadığım saptamaktır. Araştırma verileri, Richard J. Riding'in geliştirmiş olduğu bilgisayar temelli Bilişsel Biçemler Analizi (Cognitive Styles Analysis) kullanılarak; 74'ü kız, 42'si erkek olmak üzere toplam 116 öğrenci üzerinde yapılan uygulamadan elde edilmiştir. Öğrenci beyanları ve test uygulamasıyla elde edilen veriler, Pearson Ki-kare ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) gibi teknikler kullanılarak çözümlenmiş ve yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda, uygulama yapılan öğrencilerin bilişsel biçemlerinin (bütüncül, orta ve analitik biçemler için) cinsiyetlerine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği saptanmıştır. Öğrencilerin bilişsel biçemleri ile alanlarına ilişkin çözümleme sonucunda ise, öğrencilerin alanlarının bilişsel biçemlerine göre anlamlı bir farklılık göstermediği bulunmuştur. Genel akademik başatı açısından yapılan çözümleme sonucunda da öğrencilerin genel akademik başarılarının bilişsel biçemlerine göre anlamlı bir farklılık göstermediği bulunmuştur. Main purpose of this research was to maintain the relationship and to find out the level of statistical significance in terms of correlation and differenciation among students' cognitive styles and gender, field of study and general academic achievement in Boğaziçi University. Research findings are based on the application of computer-based Cognitive Styles Analysis (CSA), developed by Richard J. Riding, on the students of Introduction to Psychology course at Boğaziçi University. Total number of subjects is 1 1 6 (74 female and 42 male). Data collected from the students themselves and CSA are analysed and interpretted by using techniques such as Pearson Chi-square and one way ANOVA. The results showed that students' cognitive styles (wholist, intermediate and analytic) differ significantly in terms of gender. Results also showed that, students' fields of study do not differ significantly in terms of their cognitive styles. Students' general academic achievement are also found not to differ significantly in terms of cognitive styles.
Collections