Show simple item record

dc.contributor.advisorFer, Seval
dc.contributor.authorKiliç Bebek, Ebru
dc.date.accessioned2020-12-29T11:16:17Z
dc.date.available2020-12-29T11:16:17Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/398900
dc.description.abstractBu araştırmanın genel amacı, Boğaziçi Üniversitesi'nde Psikolojiye Giriş dersi alan üniversite öğrencilerinin bilişsel biçemleri ile cinsiyetleri, alanları ve genel akademik basanları arasında nasıl bir ilişkinin olduğunu belirlemek; aradaki farklılıklann istatistiksel olarak bir anlamlılık taşıyıp taşımadığım saptamaktır. Araştırma verileri, Richard J. Riding'in geliştirmiş olduğu bilgisayar temelli Bilişsel Biçemler Analizi (Cognitive Styles Analysis) kullanılarak; 74'ü kız, 42'si erkek olmak üzere toplam 116 öğrenci üzerinde yapılan uygulamadan elde edilmiştir. Öğrenci beyanları ve test uygulamasıyla elde edilen veriler, Pearson Ki-kare ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) gibi teknikler kullanılarak çözümlenmiş ve yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda, uygulama yapılan öğrencilerin bilişsel biçemlerinin (bütüncül, orta ve analitik biçemler için) cinsiyetlerine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği saptanmıştır. Öğrencilerin bilişsel biçemleri ile alanlarına ilişkin çözümleme sonucunda ise, öğrencilerin alanlarının bilişsel biçemlerine göre anlamlı bir farklılık göstermediği bulunmuştur. Genel akademik başatı açısından yapılan çözümleme sonucunda da öğrencilerin genel akademik başarılarının bilişsel biçemlerine göre anlamlı bir farklılık göstermediği bulunmuştur.
dc.description.abstractMain purpose of this research was to maintain the relationship and to find out the level of statistical significance in terms of correlation and differenciation among students' cognitive styles and gender, field of study and general academic achievement in Boğaziçi University. Research findings are based on the application of computer-based Cognitive Styles Analysis (CSA), developed by Richard J. Riding, on the students of Introduction to Psychology course at Boğaziçi University. Total number of subjects is 1 1 6 (74 female and 42 male). Data collected from the students themselves and CSA are analysed and interpretted by using techniques such as Pearson Chi-square and one way ANOVA. The results showed that students' cognitive styles (wholist, intermediate and analytic) differ significantly in terms of gender. Results also showed that, students' fields of study do not differ significantly in terms of their cognitive styles. Students' general academic achievement are also found not to differ significantly in terms of cognitive styles.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleBoğaziçi Üniversitesi`nde psikolojiye giriş dersi alan üniversite öğrencilerinin bilişsel biçemleri ile cinsiyetleri, alanları ve genel akademik başarıları arasındaki ilişki
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmIntroduction to psychology
dc.subject.ytmBoğaziçi University
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmPsychology course
dc.subject.ytmCognitive styles
dc.subject.ytmGender differences
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmGender roles
dc.subject.ytmSuccess
dc.identifier.yokid164506
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid148076
dc.description.pages157
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess