Yıldız Teknik Üniversitesi Temel İngilizce Programının bir değerlendirmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yıldız Teknik Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu Temel İngilizce biriminde uygulanmakta olan ders programının öğrenciler, öğretim elemanları ve yönetim tarafından değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu nedenle öğrencilere dört açık uçlu sorudan oluşan bir sormaca verilmiştir, öğretim elemanlarına ve yönetime ise öğrenci sormacalarından elde edilen cevaplardan hareketle düzenlenmiş çoktan seçmeli bir sormaca uygulanmıştır. Sormacalardan elde edilen bulgular ile yukarıda belirtilen kümelerin ders programının amacına, içeriğine, yöntemine ve değerlendirme etkinliklerine ilişkin görüşleri hakkında bilgi sahibi olunmuştur. Bütün kümelerin varolan izlenceyi yapısal olmakla eleştirdikleri ve daha iletişimsel bir ders programına sahip olmak istedikleri gözlemlenmiştir. Anahtar Sözcükler: Program değerlendirmesi, Belirli Amaçlı İngilizce öğretimi, görev dağılımlı izlence. m Thesis By carrying out this research it was aimed to enable the students, instructors, and management of the Yildiz Technical University preparatory classes evaluate the curricula applied. In order to realize this objective two questionnaires were developed; four open-ended questions constituted the students' questionnaire whereas five multiple choice questions which were based on the answers of the students, constitued the teachers' questionnaire. Based on the replies of the above-mentioned groups it was possible to evaluate the cirriculum on four different aspects. It was possible to put forward that all groups involved in the research judged the curriculum as too structural and suggested that they would prefer a more communicative one. Key words: Course evaluation, English for Specific Purposes, Process syllabus. IV
Collections