Instructors` attitudes towards assessing speaking holistically and analytically
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın öncelikli amacı, yabancı dil okutmanlarının konuşma becerisinin bütüncül veya parçalı değerlendirilmesine yönelik tutumlarını ortaya çıkarmaktır. Çalışmanın ikincil amacı ise bütüncül ve parçalı değerlendirmenin kullanılması ile elde edilen konuşma sınav puanlarının farklılık gösterip göstermediğinin araştırılmasıdır. Son olarak, verilen puanların okutmanların art alanlarına gore değişiklik gösterip göstermediğinin incelenmesi de bu çalışmada amaçlanmıştır. Çalışma, Erciyes Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulunda 24 yabancı dil okutmanı ile 2014 Aralık ve 2015 Nisan ayları arasında gerçekleştirilmiştir. Veri toplamak için bir tutum anketi ve bütüncül ve parçalı değerlendirme araçları kullanılmıştır.Sonuçlar, çalışmaya katılan okutmanların İngilizce konuşma becerisinin değerlendirilmesi için parçalı ve bütüncül değerlendirmeye karşı farklı tutumlara sahip olduklarını ortaya koymuştur. Bununla birlikte, çalışmaya katılan okutmanlar her ne kadar parçalı değerlendirmeye yönelik olumsuz bir tutum sergilemedilerse de, bütüncül değerlendirmeye karşı daha olumlu bir tutumları olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca, bütüncül veya parçalı değerlendirme araçları kullanılarak elde edilen puanlarda farklılık görülmemiş, okutmanların tecrübe süreleri ve bütüncül değerlendirme sonuçları dışında diğer hiçbir artalan değişkeni ile değerlendirme araçları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farka rastlanılmamıştır.Elde edilen bu sonuçlar ışığında ileriki eğitimsel amaçlar için okutmanların kendi tutumları ve tercihleri doğrultusunda İngilizce konuşma becerisinin değerlendirilmesi için bütüncül veya parçalı değerlendirme araçlarından birini tercih edebilmeleri tavsiye edilebilir.Anahtar Kelimeler: Bütüncül Değerlendirme, Parçalı Değerlendirme, YabancıDil olarak İngilizce, Konuşma Becerisi, Sınav Puanları The primary aim of this study is to find out language instructors' attitudes towards holistic and analytic assessment of speaking. The secondary aim is to investigate whether the scores assigned by using holistic and analytic assessment tools differed or not. Finally, this study sets out to reveal whether the scores assigned by using holistic and analytic assessment tools differed or not according to instructors' background. The research was conducted at the School of Foreign Languages, Erciyes University with twenty four language instructors between December 2014 and April 2015. An attitude questionnaire and holistic and analytic assessment tools were used to collect data. The findings showed that the instructors in this study had different attitudes towards holistic and analytic assessment of speaking, and their advantages and disadvantages for assessment. While instructors did not have a negative attitude towards analytic assessment of speaking, they displayed a more positive attitude towards holistic assessment. Also, as a whole, the speaking exam scores assigned by holistic and analytic assessment tools did not differ. Scores were found to differ only when instructors' years of experience was considered for scores obtained by holistic assessment. For other variables examined, there scores did not statistically differ according to the background of the instructors. In the light of this study's findings, it can be suggested that allowing instructors to choose between holistic and analytic assessment tools of their own preference may be considered for further educational purposes.Key words: Holistic Assessment, Analytic Assessment, English as a Foreign Language, Speaking Skill, Exam Scores.
Collections