Show simple item record

dc.contributor.advisorÇorlu, Mehmet Sencer
dc.contributor.authorYaprak, Esra
dc.date.accessioned2020-12-02T13:22:28Z
dc.date.available2020-12-02T13:22:28Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39875
dc.description.abstractTürkiye'deki matematik eğitiminin dinamiklerini anlamak için, 19. ve 20. yüzyılda Osmanlı Devleti'nde meydana gelen gelişmelerin incelenmesi gerekir. Bu nitel çalışma yirminci yüzyılın başlarında yayınlanmış bir Osmanlı matematik ders kitabının sistematik ve eğitim tarihi bakış açısıyla incelenmesi üzerine kurulmuştur. Natüralistik araştırmanın etkisi altında, ders kitabı, içeriği, organizasyonu ve matematik eğitimi ilkelerine uygunluğu açısından analiz edilmiştir. Ana bulgular sonucunda ders kitabının görsel temsilleri ve gerçek hayattan alıntıları başarılı bir şekilde yansıttığı ancak sorgulama stratejilerinin geliştirilmesi konusunda yetersiz kaldığı görülmüştür.Anahtar kelimeler: Osmanlı'da matematik eğitimi, ilköğretim matematik eğitimi,matematik eğitimi tarihi.
dc.description.abstractDeveloping an understanding of the foundations of the educational tradition of the Turkish Republic is connected to an exploration of the specifics of Ottoman education. This qualitative study explored an Ottoman mathematics textbook published in the early twentieth century. Under the influence of naturalistic inquiry, the textbook was analyzed in terms of content, organization, and principles of elementary mathematics education. It was concluded that the textbook is successfully presented multiple representations and real-life examples while the development of content did not provide opportunities to develop reasoning skills.Key words: Ottoman mathematics education, elementary school mathematicseducation, history of mathematics education.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleInvestigating the foundations of Turkish elementary mathematics education through an analysis of a late Ottoman textbook
dc.title.alternativeTürkiye'nin kuruluş dönemindeki matematik eğitiminin Osmanlı'nın son dönemine ait ilkokul ders kitabı üzerinden incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmRepublican Period
dc.subject.ytmOttoman Period
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmEducational history
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation system
dc.subject.ytmEducational tools
dc.subject.ytmTextbooks
dc.identifier.yokid10087140
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid395381
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess