Lise 1. sınıf matematik öğretiminde kavram haritalarının farklı kullanım biçimlerinin öğrencilerin kavram haritası yapabilme düzeyi ve akademik başarılarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, aşamalı kavram haritası tekniği ile aşamalı olmayan kavram haritası tekniği karşılaştınlarakjUygulanan tekniklerden hangisinin öğrencilerin akademik başarısını artırdığı ve kavram haritası yapabilme düzeyi üzerinde daha etkili olduğu incelenmiştir. Bu bağlamda araştırmacı tarafından, MEB Lise 1. sınıf matematik programında yer alan `Kümeler` ünitesi, kavram haritasının öğretimi ve akademik başarının ölçülmesi amacıyla seçilmiştir. Deneysel araştırma modeli kullanılarak yapılan bu çalışma 2004-2005 Güz Dönemi'nde yürütülmüştür. Maltepe Orhangazi Lisesi 9. sınıflarından iki grup üzerinde yürütülen araştırmada 25 kişiden oluşan 1. deney grubunda Aşamalı Olmayan Kavram Haritası Tekniği, 25 kişiden oluşan 2. deney grubunda Aşamalı Kavram Haritası Tekniği uygulanmıştır. Öğrencilerin geliştirdikleri kavram haritalarını değerlendirmek için Novak tarafından geliştirilen kavram haritası değerlendirme formu kullanılmıştır. Öğrencilerin ön test ve son testten aldıkları puanları değerlendirmek için ilişkisiz örneklemler t-testi hesaplanmıştır. Öğrencilerin son test puan ortalamaları ve kavram haritası puanlan arasındaki fark aşamalı kavram haritası tekniği uygulanan grup lehine anlamlı bulunmuştur. Aşamalı kavram haritası tekniğinin diğer tekniğe göre daha etkili olduğu ve matematik öğretimini daha etkili kıldığı görülmüştür. Anahtar Sözcükler: Kavram Haritası, Matematik Öğretimi, Anlamlı Öğrenme, Akademik Başarı vı In this research, the effects of creating concept map level and academic achievement on students `who learned concept mapping by stages technique and who learned concept mapping by non-stages technique` were measured. In this manner, by the researcher the `Sets` unit in Ninth Class Mathematics Curriculum was chosen to measure the academic achievement and concept mapping teaching. The studying was carried on 2004-2005 I. Semester. Maltepe Orhangazi High School two ninth classes were used as the subject group of the study. The class with 25 students was the first experimental group and the unit was applied with concept mapping by non-stages technique. Another class with 25 students was the second experimental group and the unit was applied with concept mapping by stages technique. The Novak's concept map evaluation form (1984) was used to evaluate the maps of the samples. The data gathered from pretest, posttest were computed with independent samples t- test. There is a significant difference between posttest average scores and concept mapping scores supporter the group used concept mapping by stages technique. It was seen that concept mapping by stages technique is more effective than the other technique and it is more powerful in mathematics teaching. Key Words: Concept Mapping, Mathematics Teaching, Meaningful Learning, Academic Achievement Vll
Collections