Show simple item record

dc.contributor.advisorKarakelle, Şerife Sema
dc.contributor.authorAta, Nazan
dc.date.accessioned2020-12-29T11:15:38Z
dc.date.available2020-12-29T11:15:38Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/398751
dc.description.abstractBu araştırmada, aşamalı kavram haritası tekniği ile aşamalı olmayan kavram haritası tekniği karşılaştınlarakjUygulanan tekniklerden hangisinin öğrencilerin akademik başarısını artırdığı ve kavram haritası yapabilme düzeyi üzerinde daha etkili olduğu incelenmiştir. Bu bağlamda araştırmacı tarafından, MEB Lise 1. sınıf matematik programında yer alan `Kümeler` ünitesi, kavram haritasının öğretimi ve akademik başarının ölçülmesi amacıyla seçilmiştir. Deneysel araştırma modeli kullanılarak yapılan bu çalışma 2004-2005 Güz Dönemi'nde yürütülmüştür. Maltepe Orhangazi Lisesi 9. sınıflarından iki grup üzerinde yürütülen araştırmada 25 kişiden oluşan 1. deney grubunda Aşamalı Olmayan Kavram Haritası Tekniği, 25 kişiden oluşan 2. deney grubunda Aşamalı Kavram Haritası Tekniği uygulanmıştır. Öğrencilerin geliştirdikleri kavram haritalarını değerlendirmek için Novak tarafından geliştirilen kavram haritası değerlendirme formu kullanılmıştır. Öğrencilerin ön test ve son testten aldıkları puanları değerlendirmek için ilişkisiz örneklemler t-testi hesaplanmıştır. Öğrencilerin son test puan ortalamaları ve kavram haritası puanlan arasındaki fark aşamalı kavram haritası tekniği uygulanan grup lehine anlamlı bulunmuştur. Aşamalı kavram haritası tekniğinin diğer tekniğe göre daha etkili olduğu ve matematik öğretimini daha etkili kıldığı görülmüştür. Anahtar Sözcükler: Kavram Haritası, Matematik Öğretimi, Anlamlı Öğrenme, Akademik Başarı vı
dc.description.abstractIn this research, the effects of creating concept map level and academic achievement on students `who learned concept mapping by stages technique and who learned concept mapping by non-stages technique` were measured. In this manner, by the researcher the `Sets` unit in Ninth Class Mathematics Curriculum was chosen to measure the academic achievement and concept mapping teaching. The studying was carried on 2004-2005 I. Semester. Maltepe Orhangazi High School two ninth classes were used as the subject group of the study. The class with 25 students was the first experimental group and the unit was applied with concept mapping by non-stages technique. Another class with 25 students was the second experimental group and the unit was applied with concept mapping by stages technique. The Novak's concept map evaluation form (1984) was used to evaluate the maps of the samples. The data gathered from pretest, posttest were computed with independent samples t- test. There is a significant difference between posttest average scores and concept mapping scores supporter the group used concept mapping by stages technique. It was seen that concept mapping by stages technique is more effective than the other technique and it is more powerful in mathematics teaching. Key Words: Concept Mapping, Mathematics Teaching, Meaningful Learning, Academic Achievement Vllen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleLise 1. sınıf matematik öğretiminde kavram haritalarının farklı kullanım biçimlerinin öğrencilerin kavram haritası yapabilme düzeyi ve akademik başarılarına etkisi
dc.title.alternativeThe effects of different uses of concept mapping upon the students' concept map creating level and academic achivement in ninth class mathematics curriculum
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematical concepts
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmConcept maps
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmMeaningful learning method
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.identifier.yokid164359
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid148185
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess