Cas reflection implementation at six International Baccalaureate Diploma Programme schools in Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yaratıcılık, Faaliyet Hizmet (CAS) programı, Uluslararası Fakülte Diploması (IB) Diploma Programı (DP) müfredatının zorunlu deneysel öğrenim öğesidir. Öğrendiklerini deneyimleri ile ilişkilendirme şeklinde olmak üzere, öğrencilerin CAS faaliyetleri üzerinde kendilerini yansıtmaları gerekmektedir. Eğer yansıtma etkili şekilde yürütülmez ise, bu, öğrencilerin deneyimlerinden öğrendikleri dersleri özümsemelerinin çok daha nadir olacağı anlamına gelir. Bu çalışmada CAS programının ifade edilişinin uygulandığı Türkiye'deki altı IBDP okulundaki çeşitli yollar araştırılmıştır. Meslektaşım Dr. Robin Martin ile CAS programları ile ilgili belirli sayıda belge toplamakla birlikte altı ayrı okulu ziyaret edip, öğrenciler, öğretmenler, ve yöneticilir ile mülakatlar yapıp veri topladım. Diğer bir araştırmaya göre de, etkili yansıtma deneyimden önce, deneyim esnasında ve deneyimden sonra olmak üzere çeşitli yöntemler ile yürütülmeli ve danışmanlar/öğretmenlerden düzenli olarak geri bildirim almayı içermelidir. Araştırmamın sonuçları göstermiştir ki bir çok okul daha etkili olan düzenli aralıklarla yazılan makaleler ve doğru yapıldığı takdirde çok etlili olabilecek danışman/öğretmen ve öğrenci arasındaki sözlü iletişimden oluşan özgün yansıtmayı desteklemeyip, en basit şekildeki yöntemleri kullanmaktadır. Birçok okuldaki yansımanın yürütülmesinin bazı yönleri daha önceki araştırmaların önergelerine bile uymamaktadır. Böyle olunca da, benim ve diğerlerinin araştırmalarını temel alarak yansıtmanın nasıl yürütülmesi gerektiği konusunda bazı talimatlar hazırladım.Anahtar Kelimeler: yaratıcılık, faaliyet, hizmet, CAS, Uluslararası Fakülte Diploması,IB, Diploma Programı, DP, yansıtma, yürütme, Türkiye, okul, deneysel öğrenim The Creativity, Action, Service (CAS) program is a required experiential learning element of the International Baccalaureate (IB) Diploma Programme (DP) curriculum. As a means of connecting their experiences with learning, students are required to reflect on their CAS activities. If reflection is not implemented effectively, then students are less likely to internalize the lessons they learn from their experiences. This study examined the ways in which CAS program reflection was implemented at six IBDP schools in Turkey. With a research colleague, I visited the six schools, gathering data from interviews with students, teachers, and administrators, as well as collecting a number of documents related to their CAS programs. According to other research, effective reflection should be implemented using a variety of methods, should occur before, during, and after an experience, and should involve regular feedback from advisors/teachers. The results of my research show that most schools rely primarily on simplistic forms, which do not encourage much authentic reflection, such as periodic essays or verbal interactions between advisors/teachers and students, which can be effective if done correctly. Some aspects of reflection implementation at many schools do not align with the recommendations of prior research. As such, I have made certain prescriptions as to how reflection should be implemented, based on my own and others' research.Key words: creativity, action, service, CAS, International Baccalaureate, IB,Diploma Programme, DP, reflection, implementation, Turkey, school, experiential learning
Collections