Investigation of Turkish students` performance in mathematics, reading and science literacy in the PISA 2012 data
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitim sisteminde, her öğrencinin derslerinde belirlenmiş minimum düzeye ulaşmasının sağlanması gerekir. Bu çalışma PISA 2012 verileri kullanılarak, Türkiye'deki öğrencilerin matematik okuryazarlığı, okuma becerileri ve fen bilimleri okuryazarlığı performansları arasındaki farklılıkları hem okul türü bazında hem de coğrafi bölge bazında araştırmaktadır. Bu araştırmada, MANOVA tekniği kullanılarak analizler gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın amaçlarından ilki; yaşadıkları farklı coğrafi bölgeler dikkate alındığında Türk öğrencilerin matematik, okuma ve fen okuryazarlığı perfomanslarında anlamlı bir fark olup olmadığını incelemektir. Diğer amaç ise Türk öğrencilerin matematik, okuma ve fen bilimlerindeki performansları arasında gittikleri okul türleri açısından anlamlı bir fark olup olmadığını araştırmaktır. Bu çalışmanın sonuçları, PISA 2012 sonuçları göz önüne alınarak Türk öğrencilerin matematik, okuma ve fen bilimleri performanslarında hem coğrafi bölgeler hem de okul türleri arasında anlamlı bir farklılık olduğunu göstermiştir. Başlıca fark ise okul türü değişkeninde gözlenmiştir.Anahtar kelimeler: PISA 2012, matematik okuryazarlığı, fen bilimleri okuryazarlığı, okuma becerileri, Türkiye'deki coğrafi bölgeler, Türkiye'deki okul türleri Every student needs to be provided a certain minimum level of acquisition in the education system. Hence, this study investigated differences in students' performance in mathematics, reading and science literacy among the school types and geographical regions in Turkey by using PISA 2012 data. In this research, MANOVA was employed using Multivariate Linear Model procedure of SPSS. The aims of the research were to examine if there are any differences among Turkish students' performance that live in different geographical regions in Turkey in terms of mathematics, reading and science literacy and also to examine whether there are any differences among Turkish students' performance in mathematics, reading and science with respect to the school types or not. Analyses of the current study based on PISA 2012 data showed that Turkish students' performance in mathematics, reading and science differed significantly across the geographical regions and school types. The major difference was observed among school types.Key Words: PISA 2012, mathematics literacy, science literacy, reading literacy, geographical regions in Turkey, school types in Turkey
Collections