Postmethod pedagogy and reflective practice: Current stance of Turkish EFL teachers
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İngilizce öğretim yöntemleriyle ilgili güncel tartışmalar, alışılagelmiş öğretim yöntemlerinin uygulamasının sonuçlarından doğan memnuniyetsizliği göstermektedir. Post metot pedagoji , geleneksel öğretim yöntemlerinin hem öğretmenler hem de öğrenciler üzerinde kısıtlayıcı ve sınırlı etkileri olduğunu iddia etmektedir. Bu bağlamda, bulunduğu yere özgü, durumlara duyarlı, öğretmenlerin yarattığı eğitsel ortamların önemini vurgulayan post metot pedagoji, öğretmenlerin öğretim sırasındaki kararlarını önemseyerek, onların sınıf içi uygulamalarına dikkat çekmektedir.Post metot pedagojinin öne çıkan en önemli özelliklerinden biri, öğretmenlerin karar merci olma görevlerinin altını çizmesidir. Yansıtıcı öğretim, önemli bir bileşen olarak görülmektedir çünkü öğretmenler kendilerini izleyerek analiz ederek ve değerlendirerek sınıf içi öğretim ve öğrenmeyi şekillendirebilirler. Bu süreç, akla yatkınlık duyusu ile gerçekleşir ki bu da öğretmelerin öğretim yöntemlerine öznel bakış açısıyla açıkalanabilecek bir durumdur. Yabancı dil öğretiminde yansıtıcı uygulamanın, post metot çağının sonuçlarından biri olarak kabul edildiği öne sürülmektedir. Bu bağlamda, yansıtmacı öğretmen sınıf içi öğretimin eleştirel incelemesini yapan, öğrencilerin öğrenme düzeylerini arttıracak farklı fikir önerileri bulup, bu fikirleri uygulamaya koyabilen kişi olarak tanımlanabilir. İngilizce'yi yabancı dil olarak öğreten 347 Türk öğretmeninin katılımıyla gerçekleşmiş olan bu nicel çalışma, post metot pedagoji algıları ve yansıtmacı öğretim uygulamalarını incelemiştir. Elde edilen veri, Türkiye'de çevrimiçi yapılan ve post metot pedagoji ve yansıtıcı uygulamaya odaklanan iki ayrı bölümden oluşan ülke genelinde bir anket vasıtasıyla toplanmıştır. Bu anket aynı zamanda demografik bilgiler hakkında sorular da içermektedir. Bu anket ile toplanan veri, öğretmenlerin post metot pedagoji algıları ve yansıtıcı uygulama arasında bir ilişki olup olmadığını görmek için kullanılmıştır.Nicel verinin sonuçları, İngilizce'yi yabancı dil olarak öğreten Türk öğretmenlerin post metot durumuna karşı dirençli bir tutumlarının olmadığını göstermektedir aynı zamanda bu öğretmenler, varolan metotların öğrencilerin ihtiyaçlarına göre değiştirilmesi anlamında değişikliklere açık görülmektedir. Buna ek olarak, bu öğretmenlerin yansıtıcı uygulamanın beş bileşenine verdikleri cevaplar düşünüldüğünde, çoğu yansıtıcı uygulamanın öğretmenler tarafından bazen yapıldığı gözlemlenmiştir. Yapılan analiz sonucunda, post metot ilkelerinin yansıtıcı uygulama bileşenleriyle özellikle yerel ihtiyaçlar, öğretim hakkında eleştirel yansıtmalar ve öğretim/öğrenim ortamındaki sosyo-politik konular bağlamında birbiriyle ilişkili olduğu gözlemlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Post metot pedagoji, yöntembilim, yansıtıcı uygulama, öğretmen yansıtması, İngilizce'yi yabancı dil olarak öğreten öğretmenler Current discussions about the methods in English language teaching show the dissatisfaction with the outcomes of the implementations of the conventional teaching methods. The postmethod pedagogy argues that traditional methods have limiting and limited effects on both language learners and teachers. In this sense, postmethod pedagogy, which highlights the importance of location specific, context-sensitive and teacher-generated educational settings, values teachers' decisions during teaching and highlights the importance of actual practices of teachers.One of the overarching features of postmethod pedagogy is that it highly emphasizes the role of the teachers as decision-makers. Teacher reflection is seen as a major component as teachers with the help of self-observation, self-analysis and self-evaluation can shape and reshape classroom learning and teaching. This process can only occur with teachers who have a sense of plausibility, which means subjective understanding of the teaching they do`. It is claimed that one of the consequences of the postmethod era can be regarded as the rise of reflective practice in language teaching. In this sense, a reflective teacher is defined as a critical examiner of classroom practices who comes up with different ideas to enhance students' learning and be able to put these ideas into practice. This quantitative study, with the participation of 347 Turkish EFL teachers, investigated their perceptions of postmethod pedagogy and reflective practices. The data was collected in Turkey via a nation-wide online survey consisting of two separate sets of questionnaires focusing on postmethod pedagogy and reflective practice. The survey also includes a set of questions to obtain demographic data. The data gathered via this survey was also analyzed to see whether there is a relationship between teachers' perceptions of postmethod pedagogy and their reflective practices. The results of the quantitative data revealed that Turkish EFL teachers do not have resistant attitudes towards the postmethod condition and they also seem to be open to changes with regard to altering the current methods in line with the needs of the students. Moreover, when Turkish EFL teachers' responses to the five elements of reflective practice were considered, it was seen that most of the reflective activities are sometimes engaged in. The analysis of the relationship between postmethod pedagogy and reflective practice revealed that the principles of postmethod pedagogy and elements of reflective practice interrelated with each other specifically with regards to local needs, critical reflections on teaching and socio-political issues in teaching/learning environment. Key words: Postmethod pedagogy, methodology, reflective practice, teacher reflection, EFL teachers
Collections