International education curriculum: Stakeholder values and perspectives
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Uluslararası eğitim anlayışını arttırmayı amaçlayan bir bakış açısı ile yürütülen bu çalışma, uluslararası okulların okul topluluklarındaki bireylerin uluslararası eğitime bakış açılarını inceler. Bu çalışmada uluslararası gündemi evrensel gündemden ayıran kuramsal çerçeve dâhilinde okul topluluğundaki bireylerin uluslararası eğitime ne kadar değer verdikleri ve uygulanan eğitimin beklentilerini ne kadar karşıladığı araştırıldı. Birbirini takip eden açıklayıcı nitel-nicel yöntembilim kullanılarak okul topluluğundaki bireylerin değer ve algıları bölümler arası anket kullanarak ve onları demografi ve bağlamsal bağlantılarla ilişkilendirerek incelendi. Anketten elde edilen veri tanımsal ve dolaylı istatistik analizleriyle incelendi. Nitel aşamada üç farklı bölümler arası metot kullanıldı: anket yorumları, odak grup mülakatı ve bireysel mülakatlar. Nitel verilerin tamamının temalar çerçevesinde ve temalar arasında analizleri yapıldı. Birleşik Arap Emirlikleri'nde kurumsal kar amacı güden bir iletişim ağına dâhil olan uluslararası okullardan 483 veli ve çalışan ile anket çalışması uygulandı ve sonuçları alındı. Sonuçlar gösterdi ki ankete katılanlar tarafından uluslararası eğitime çok fazla değer veriliyor ve okul, eğitim dili, eğitime ulaşmak, okuldaki roller (çalışan veya veli) faktörleri arasında anlamlı farklılıklar gözlemlendi. Okul topluluğundaki bireylerin uluslararası eğitimin daha az iyi uygulandığını düşündükleri ve okul, uluslararası okul deneyimi ve okuldaki görev faktörleri arasında anlamlı farklılıklar gözlemlendi. Sonuçlarla ilgili açıklamalar okul topluluğundaki bireylerin neden belli başlı bakış açılarına sahip olduklarını, bazı faktör kategorileri arasında neden farklılıklar olduğunu ve neden bazı farklılıkların sadece yapısal olarak uluslararası eğitim kavramına odaklandıklarını tanımladı.Anahtar sözcükler: uluslararası eğitim, uluslararası okul, paydaş This study, undertaken with a view to increase understanding of international education, investigates the perspectives of international education held by stakeholders of international schools. Within a theoretical framework which distinguished an internationalist agenda from a globalist agenda, the extent to which those stakeholders surveyed valued international education was sought, as well as how well the implementation of education matched their expectations. A mixed-methods sequential explanatory study examined stakeholder values and perceptions, using a cross-sectional survey, and related them to demographic and contextual factors. The survey data were subjected to descriptive and inferential statistical analysis. The qualitative phase used three different cross-section methods: survey comments, focus group interviews, and personal interviews, all subjected to thematic and cross-thematic analysis. 483 parent and staff stakeholders of international schools, part of a corporate for-profit network located in the United Arab Emirates, responded to the survey. Results showed that international education was highly valued by the respondents, with significant differences related to the factors of school, primary language, educational attainment, and role in school (staff or parent). Stakeholders perceived international education was implemented less well, with significant differences related to the factors of school, number of international schools experienced, and role in school. Explanations related to results described why stakeholders may hold certain perspectives, why differences exist across certain factor categories, and why some differences focus on only part of the construct of international education.Keywords: international education, international school, stakeholders
Collections