Show simple item record

dc.contributor.advisorMıchou, Aıkaterını
dc.contributor.authorGoldfinger, Leyla
dc.date.accessioned2020-12-02T13:22:17Z
dc.date.available2020-12-02T13:22:17Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39859
dc.description.abstractTürk lise matematik öğretmenlerinin öğrenci algısıyla öğrencileri motive etme şekillerinin öğrencilerin belirlediği başarı hedefleriyle ve bu hedeflerin altında yatan sebeplerle ilişkisi, ayrıca öğrencilerin Matematik dersi için belirlediği başarı hedefleriyle ve bu hedeflerin altında yatan sebeplerin öğrencilerin aldığı notlar, kullandıkları öğrenme stratejileri ve zorlayıcı etkinliklere istekli olmaları ile ilişkisi incelenmiştir. Çalışmaya Türkiye'nin doğusunda yer alan bir uluslararası vakıf okulunu hazırlık sınıfından 12. sınıfa kadar olan 180 öğrencisi katılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre katılımcılar tarafından en çok seçilen en baskın hedef türü uzmanlık hedefi olmuştur. Uzmanlık ve sonuç hedeflerinin altında yatan otonom nedenler Matematik dersinde etkili öğrenme stratejileri kullanımı ve zorlayıcı etkinliklere istekli olma durumu ile pozitif yönde ilişkili, kontrol edici nedenler ise negatif ilişkili bulunmuştur. Uzmanlık hedeflerinin altında yatan otonom nedenler öğretmenin öğrenci tarafından algılanan katılımı ile pozitif yönde ilişkili, kontrol edici nedenler ise öğrenci tarafından algılanan performansa dayalı sınıf hedef yapısı ile pozitif yönde ilişkili bulunmuştur.
dc.description.abstractThe relationship of Turkish high school math teachers' perceived motivating style with students' type of achievement goals and reasons for endorsing them also the relationship of students' achievement goals and their underlying reasons with grade, learning strategies and experience of challenge in math is investigated. The study included 180 students from gardes preparatory through 12th from an international school in the eastern part of Turkey. Results showed that mastery-approach goal was chosen most frequently as the most dominant goal for the majority. Autonomous reasons underlying either a mastery-approach goal or an outcome goal related positively to the use of effective learning strategies and experience of challenge in math and controlling reasons were negatively related. The autonomous reasons underlying mastery-approach goals were positively related with perceived teacher's involvement whereas controlling reasons underlying the mastery-approach goals were positively related with perceived performance-approach goal structures.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTeacher motivating style, students` quality of motivation and students` striving in math
dc.title.alternativeÖğretmenin motive etme şekli, öğrencinin sahip olduğu motivasyon ve matematik dersinde öğrenci başarısı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmMathematics achievement
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.identifier.yokid10110471
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid441127
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess