Community service learning in international context: A cross-case analysis
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Uluslarası müfredatlarının bir parçası olarak toplumsal hizmet çalışmaları uygulamakta olan bazı özel okullar bulunsa da, toplumsal hizmet çalışmaları Türkiye'deki devlet okullarında nispeten yeni bir kavramdır. Bu çalışmanın amacı çeşitli ülkelerde, liselerde uygulanan toplumsal hizmet çalışmalarını çapraz durum incelemesi metodu ile araştırmak ve seçilmiş olan toplusal hizmet çalışmalarının amaçlarını, kazanımlarını, karşılaşılan zorlukları, müfredatla olan bağlantılarını, öğrenciler ve toplum üzerindeki etkilerini, sunduğu fırsatları, toplumsal ve uluslararası zihniyetlilik, Yaratıcılık-Hareket-Toplum Hizmeti kapsamındaki amaç ve sonuçlarını ikincil yorumlar üzerinden analiz etmektir. Çalışma, topluma hizmet çalışmalarının uygulanışı ile ilgili bilgi vermek amacı ile çoklu durum incelemesinin yorumlanması sırasında birçok farklı kavram kullanmaktadır. Bu amaçla araştırmacı üçüncül yorum süreci için öncelikle Butin'in kavramsal modelinden faydalanmaktadır. Araştırmacı topluma hizmet çalışmalarının uygulanışına ışık tutmak amacı ile karakter eğitiminden yola çıkarak belirlenmiş kavramlar olan değerler eğitimi, sosyal- duygusal öğrenme ve vatandaşlık eğitimi kavramlarından da yararlanmaktadır. Bulgular topluma hizmet çalışmalarının içeriği, uygulama süreci ve sonuçlarına dair bilgi sunmaktadır.Anahtar Kelimeler: hizmet, hizmet ederek öğrenme, Butin'in kavramsal modeli, yetkinleştirme teorisi, karakter eğitimi, yurttaşlık eğitimi, sosyal-duygusal öğrenme, değerler eğitim Although there are a number of private-schools that implement service-learning activities within the framework of their international curricula, service-learning is a relatively new concept in public schools in Turkey. The purpose of this study is to use cross-case analysis for exploring and analyzing service-learning initiatives conducted in high school contexts in a variety of countries. To this end, the study aims to identify second-order constructs in selected cases relation to purposes, outcomes, challenges, curriculum integration, effects, opportunities, civic-international mindedness, Creativity, Action, Service (CAS) learning aims and outcomes. The study also intends to use multiple conceptual lenses to interpret the cross-case analyses for informing the practice of service learning. To this end, the researcher primarily utilizes Butin's conceptual model to develop third-order constructs. The researcher also uses the concepts stemming from character education to further inform practice, such as values education, social-emotional learning and citizenship education. Findings provide insights into the content, processes and outcomes of service learning.Key words: service, service learning, Butin's conceptual model, empowerment theory, character education, citizenship education, social-emotional learning, values education
Collections