Stakeholders` perceptions of a music and ballet elementary school students` English language needs, wants, lacks, and opportunities
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu vaka çalışması bir müzik ve bale ilköğretim okulu'nda (MBES) müzik öğrenimi gören öğrencilerin İngilizce dili gereksinimlerini incelemektedir. MBES'in öğrenci, mezun, veli ve öğretmenlerinden oluşan ana paydaşlarının algıları Brown'un (1995) geliştirdiği çerçeve temel alınarak, anketler, yarı yapılandırılmış mülakatlar ve gözlemler yoluyla toplanmıştır. Verilerin nicel ve nitel incelenmesi sonucunda müzik öğrenimi gören öğrencilerin İngilizce'ye öncelikle uluslararası müzisyenlerle iletişim kurmak ve konser, okul seçmesi, yarışma, usta sınıfı ve müzik dersi gibi etkinliklere katılmak için ihtiyaç duydukları ortaya çıkmıştır. Konuşma ve dinleme becerilerine olan ihtiyaçların daha önemli bulunduğu ve bunları sırasıyla okuma ve yazma becerilerinin takip ettiği anlaşılmıştır. Öğrencilerin bütün becerilerde eksiklikleri olduğu ve okulda bu becerileri alıştırmak için yeterli olanaklardan yoksun oldukları belirlenmiştir. This case study analyzes the English language needs of music students at a music and ballet elementary school (MBES). The perceptions of major stakeholders of MBES, the current and former MBES students, music and English teachers and parents, are collected through questionnaires, semi-structured interviews and complete participant observations based on Brown's (1995) framework. Quantitative and qualitative analysis of data revealed that music students need English primarily to communicate with international musicians and to participate in activities such as concerts, school auditions, competitions, master classes and music courses. Speaking and listening skills are found to be needed the most followed by reading and writing. Students were found to have some deficiencies in all skills, and they lack the opportunities to practice all these skills at school.
Collections