Novice native English-speaking teachers` professional identity construction in relation to their emotions and tensions
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu uzun vadeli durum araştırması, İngilizcenin yabancı dil olarak öğrenildiği bir ortamda mesleğe yeni başlayan ve ana dili İngilizce olan İngilizce öğretmenlerinin profesyonel kimlik oluşumunu incelemeyi hedeflemiştir. Bundan hareketle, bu çalışma, Türkiye'de bir vakıf üniversitesinin İngilizce hazırlık okulunda çalışan meslekte yeni, Amerikalı, ana dili İngilizce olan iki İngilizce öğretmeninin profesyonel öğretmen kimliği oluşumu esnasında oluşan duygu ve gerginlikleri ile alakalı tecrübelerini ve aktarımlarını konu almıştır. Veri, nitel veri toplama araçları olan anı yazıları, yarı-yapılandırılmış izlem görüşmeleri ve alan notları olmak üzere üç yolla, altı ay boyunca toplanmıştır. Veri analizi sürecinde ise, alan notlarından ve iki katılımcının öykülerinden oluşan veri setinden ayrı ayrı kodlar belirlemek ve kategori ve temalara ulaşmak için ilk önce açık kodlama yapılmış, sonrasında ise genel bulguları elde etmek için eldeki tüm kategori ve temalara eksensel kodlama uygulanmıştır. Bu işlemlerin sonunda, üç ana bulguya ulaşılmıştır: a) Mesleğe yeni başlayan, ana dili İngilizce olan İngilizce öğretmenlerinin, İngilizce öğretmenliği alanındaki eğitim geçmişi, bulunduğu yerin dilindeki yeterliliği ve ortamındaki profesyonel destek hizmetleri, bu öğretmenlerin gerginliklerini azaltabilir, daha az olumsuz duyguya neden olabilir, dolayısıyla onların profesyonel kimlik oluşumunu kolaylaştırabilir ve olumluya çevirebilir, b) Mesleğe yeni başlayan ve ana dili İngilizce olan İngilizce öğretmenlerinin, kariyer hedeflerini ilgili alanda sürdürmek üzere belirlediğinde, İngilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği ortamlarda, gerginlikler idare edilebilir durumda olabilir ve c) Duyguların değişken bir yapısı olduğu görülmektedir; ancak, olumsuz duyguların yaşandığı sayıca fazla tecrübeler, bu öğretmenlerin profesyonel kimlik oluşumuna ve dil öğretmeni olarak hayal ettiği kimliğine ket vurabilir. Bu bağlamda, yukarıda belirtilen bulgular, meslekte yeni, ana dili İngilizce olan İngilizce öğretmenlerinin duygu ve gerginliklerinin, uygulayıcı toplulukların içinde öğretmenin kendisine olan yatırımını kolaylaştırabildiğini veya engelleyebildiğini; aynı zamanda, profesyonel öğretmen kişilik oluşumuna da şekil verebildiğini öne sürmektedir. Bu sonuçlara istinaden, bu çalışma, İngilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği ortamlarda çalışan, meslekte yeni ve ana dili İngilizce olan İngilizce öğretmenleri, yine bu ortamdaki kurum yöneticileri ve ana dili İngilizce olmayan yerli İngilizce öğretmenleri ile ilgili eğitimsel çıkarımlar ve ileriki çalışmalar için muhtelif öneriler içermektedir. This longitudinal, case study aimed to examine the professional teacher identity construction of novice native English-speaking teachers (NESTs) working in an EFL setting. Thus, this study explored two American novice NESTs' experiences and reflections in terms of their emotions and tensions throughout their professional teacher identity construction in the preparatory school of a foundation university in Turkey. Data were collected over a six-month-period through three qualitative data collection instruments: journal entries, semi-structured follow-up interviews and field notes. As for the data analysis procedure, open-coding was first employed to separately identify the emergent codes in two datasets coming from two participants' narratives and the field notes and to construct categories and themes, and then axial coding was applied to the all categories and themes on hand to obtain overall findings. The study revealed three major findings: a) Novice NESTs' educational background in the field of English language teaching (ELT), local language competence and professional support services in the institution may lower NESTs' tension and yield less negative emotions, which can make novice NESTs' process of professional identity construction more positive and easier in return, b) Tensions can be more manageable in EFL contexts when novice NESTs set career goals to realize themselves as professional teachers of English, and c) Emotions seem to be in a state of flux, however; too many lived experiences of negative emotions might hinder novice NESTs' professional identity construction and their imagined identities as language teachers. To conclude, the aforementioned findings suggested that novice NESTs' tensions and emotions may facilitate or hinder their investment within community of practice and accordingly shape their professional teacher identity construction. In line with this conclusion, the study presented several suggestions for future research and pedagogical implications for novice NESTs, administrators and local non-native English-speaking teachers (NNESTs) in EFL contexts.
Collections