The effect of collaborative activities on college-level EFL students` learner autonomy in the Turkish context
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İngilizcenin yabancı dil olarak öğrenildiği bağlamlardaki eğitimin temel amaçlarından biri öğrenen özerkliğini geliştirmek olmuştur. Şimdiye kadar, öğrencilerinin özerkliğini geliştirmek amacıyla birçok çalışma yürütülmüş ve öğretim uygulamaları kullanılmıştır. Bu uygulamalardan biri de Türk eğitim sistemindeki geleneksel dil eğitimini öğrenci merkezli uygulamalara dönüştürmek olabilir. Böyle bir uygulama, öğrencilerin sorumluluk duygularını geliştirerek ve kendi öğrenmelerinin kontrolünü alarak, birlikte çalışıp birbirlerinden öğrenmelerini sağlayacak fırsatlar yaratabilir. Bu nedenle, bu çalışmanın amacı işbirlikli öğrenme etkinliklerinin Türkiye'de İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen üniversite öğrencilerinin öğrenen özerkliği seviyesi üzerindeki etkisini incelemektir. Bu çalışma ayrıca öğrenci ve öğretmenlerin işbirlikli öğrenme etkinliklerinin öğrenme özerkliğinin gelişimine etkisine dair algılarını belirlemeyi amaçlamıştır.Bu amacı gerçekleştirmek için, Öğrenci Özerkliği anketi, öğrencilerin doldurduğu içerik kartları, okutmanın günlüğü ve okutmanla yapılan görüşme yardımıyla nicel ve nitel veriler toplanmıştır. Niğde Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu hazırlık sınıfı öğrencilerinden iki grupta toplam 40 öğrenci deney ve kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Öğrenen Özerkliği anketi, öğrenen özerkliği seviyesindeki muhtemel değişikliği tespit etmek amacıyla, deney grubundaki işbirlikli öğrenme uygulamasından önce ve sonra, her iki grupta öntest ve sontest olarak uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen veri frekans, yüzde, Wilcoxon Eşlemeli Grup testi ve Mann-Whitney U testi kullanılarak analiz edilmiştir. İçerik kartları, günlük ve görüşmeden elde edilen veriler ise içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Nicel veri analizinin sonucu gruplar arasında özerklik seviyesi bakımından istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğunu ortaya çıkarmıştır; deney grubu kontrol grubundan daha yüksek bir puan almıştır, bu durum deney grubunun kontrol grubundan daha fazla özerk öğrenme becerileri gösterdiği anlamına gelmektedir. Nitel veri analizinin sonucu, öğrencilerin işbirlikli öğrenme aktivitelerine dair algılarının oldukça olumlu olduğunu ortaya çıkarmıştır. Bu aktiviteler, sınıfta olumlu bir atmosfer oluşturmuş, öğrencilerin birbirlerinden öğrenmelerini ve sorumluluk bilinci kazanmalarını sağlamıştır. Öğretim açısından birçok yararı olduğu için, öğretmen de işbirlikli etkinliklerden kullanılmasından yanadır. Tüm bu sonuçlar işbirlikli öğrenme uygulamalarının, Türkiye'de İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenme bağlamında öğrencilerin özerk öğrenme seviyelerini yükseltmelerine yardımcı olmak için kullanılabileceğini önermektedir. Anahtar kelimeler: Öğrenen özerkliği, işbirlikli öğrenme One of the most fundamental aims of education in EFL context has been fostering learner autonomy. So far, various studies have been conducted and teaching practices have been put to use in order to develop learners' autonomous learning skills. One of these practices could be changing the traditional methods in language teaching in Turkish educational system into student-centered ones. Such a practice could create opportunities for students to study together and allow them to learn from each other by improving their sense of responsibility and take control of their own learning. Therefore, the purpose of this study is to investigate the effect of collaborative activities on college-level EFL students' learner autonomy in the Turkish context. It also aims to find out the students' and the instructor's perceptions of collaborative activities on learner autonomy development.To achieve this aim, both quantitative and qualitative data were collected with the help of a Learner Autonomy questionnaire, index cards filled out by the students, the instructor's journal, and an interview with the instructor. Two groups of 40 students in total from the preparatory program of Niğde University School of Foreign Languages were appointed as an experimental and a control group. The learner autonomy questionnaire was conducted as both pre-test and post-test in both groups, before and after the collaborative learning treatment in the experimental group, in order to detect any possible change in students' learner autonomy level. Quantitative data from the questionnaires were analyzed by using Wilcoxon Matched Groups test and Mann-Whitney U Test. Qualitative data gathered from index cards, the journal and the interview were analyzed with the use of content analysis.The results of the quantitative data analysis revealed that, after the treatment, there was a statistically significant difference between the groups in terms of their autonomy level; the students in the experimental group scored higher than those in the control group, which implies they showed more autonomous skills than the control group. The results of the qualitative data analysis indicated that participants' perceptions were highly positive about the collaborative activities. They revealed that collaborative activities created a positive environment in the classroom and allowed them to learn from each other and gain a sense of responsibility. The course instructor was also in favor of the collaborative activities as they had various benefits for her teaching. These overall results suggested that collaborative learning practices could be implemented to help the students increase their learner autonomy level in the Turkish EFL context.Key words: learner autonomy, collaborative learning
Collections