Students` performance, skills and perspectives on the combination of national and international curricula for university education in Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Türkiye'de uluslararası bir lise eğitim programı aracılığıyla eğitim görmüş öğrencilerin üniversite eğitimindeki başarıları araştırılmıştır. Farklı müfredatların kombinasyonunun karmaşıklığını tartışan teorik bir çerçeve içinde, ulusal bir programda uluslararası bir programın uygulanmasının öğrenci sonuçları üzerine etkisi de araştırılmıştır. Çalışma, ulusal programı (NP) takip eden öğrencilerle hem ulusal program hem de Uluslararası Bakalorya Diploma Programı'nı (DP) takip eden öğrencilerin akademik başarıları ve becerilerini karşılaştırır.Yakınsak paralel tasarım ile karma yöntem, öğrenci ve öğretim üyelerinin algılarının yanı sıra öğrencilerin sayısal puanları üzerindeki nicel verileri incelemek için seçildi. Üniversite genel not ortalaması, üniversitede bazı derslerdeki notları, üniversite giriş sınavı puanları, dört yıllık mezuniyet oranları ve uluslararası lise programı diploma puanları dahil olmak üzere nicel veriler NP ve DP öğrencileri arasındaki farkı bulmak için istatistiksel olarak analiz edildi. Beceriler üzerine nicel veriler, elektronik bir anket ve eleştirel düşünme becerileri testleri ile toplanmıştır. Odak grup tartışmaları ve öğrenciler ve öğretim üyeleri ile bireysel mülakatlar yoluyla toplanan nitel veriler iki grup öğrenci arasındaki farklılıkları ortaya koymuştur.Toplamda, Türkiye'de dört üniversiteden 761 öğrencinin sayısal puanları kullanıldı. Nitel veri toplanması için 72 öğrenci çalışmaya katıldı. Çeşitli bölümlerden beş öğretim üyesi ile ayrı ayrı mülakatlar yapıldı. Sonuçlar DP öğrencilerinin üniversitede daha yüksek not ortalaması, bazı derslerde daha yüksek notları olduğunu gösterdi. Ayrıca üniversitede dört yıldan sonra daha yüksek mezuniyet oranları vardı, mezuniyet oranları NP grubunun yaklaşık üç katıydı. Odak grup tartışmaları ve bireysel görüşmeler ayrıca her grubun akademik başarıları ve becerileri arasındaki farkları açıkladı. Genel olarak, çalışma uluslararası lise eğitim programının üniversite hayatı için daha iyi bir öğrenci profili geliştirdiğini ortaya koymuştur.Anahtar Kelimeler: Uluslararası eğitim; Uluslararası Bakalorya Diploma Programı; Akademik performans; Eleştirel düĢünme becerileri; Zaman yönetimi becerileri This study explores the university preparedness of students who were educated through an international high school education program in Turkey. Within a theoretical framework, which discusses the complexity of the combination of different curricula, the effect of the implementation of an international program in a national program on student outcomes is also investigated. The study compares the academic performance and skills of students who followed the national program (NP) with students who followed both the national program and the International Baccalaureate Diploma Programme (DP).A mixed method research with convergent parallel design was selected to examine the perceptions of students and faculty members, as well as the quantitative data on students' numerical scores. The quantitative data including university cGPAs, individual university course grades, university entrance exam scores, four-year graduation rates and international high school program diploma scores were analysed statistically to explore the difference between NP and DP students. The quantitative data on skills were collected by an online questionnaire and critical thinking skills tests. The qualitative data, collected through focus group discussions and individual interviews with students and faculty members, revealed the differences between the two groups of students.In total, the numerical scores of 761 students from four universities in Turkey were used. 72 students participated in the study for qualitative data collection. Five faculty members from various departments were interviewed individually. The results showed that the DP students had higher university cGPAs and higher individual course grades at university. They also had a higher graduation rate after four years at university, it was nearly three times that of the NP group. Focus group discussions and individual interviews further clarified the differences between the academic performance and skills of each group. Overall, the study found that the international high school education program seemed to develop a better student profile for university life. Key words: International education; International Baccalaureate Diploma Programme; Academic performance; Critical thinking skills; Time management skills
Collections