Is it promoted or endorsed achievement goals and underlying reasons that predict students` intrinsic motication?
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı (a) deneysel tasarım kullanarak ustalık yaklaşım hedefleri ve performans yaklaşım hedeflerinin otonom ya da kontrolcü bir durumla teşvik edilmesinin öğrencilerin içsel motivasyonuna olan etkilerini (Çalışma 1), ve (b) kesitsel tasarım kullanarak bilgisayarlaştırılmış bir oyun sırasında öğrenciler tarafından benimsenen başarı hedefinin ve altında yatan otonom ya da kontrolcü sebeplerin öğrencilerin içsel motivasyonu ile ilişkisini (Çalışma 2) incelemektir. Birinci çalışmada kar amacı gütmeyen özel bir üniversiteden 66 öğrenci tenise benzer bilgisayarlaştırılmış bir oyunu oynamak üzere rastgele dört duruma (ustalık yaklaşım hedefi ile otonom sebepler, ustalık yaklaşım hedefi ile kontrolcü sebepler, performans yaklaşım hedefi ile otonom sebepler, performans yaklaşım hedefi ile kontrolcü sebepler) atanmıştır. Oyun sonrasında öğrenciler oyun sırasında edindikleri içsel motivasyon ile başarı hedefleri ve altında yatan sebepleri bildirmiştir. Yapılan MANOVA analizinin sonuçları katılımcıların edindikleri içsel motivasyonun atandıkları dört farklı durumla bir ilişkisi olmadığını göstermiştir. İkinci çalışmada kar amacı gütmeyen özel bir üniversiteden 110 tane öğrenciden aynı oyunu oynamaları istenmiştir, bu çalışmada öğrenciler hiçbir duruma atanmamıştır. Oyun sonrasında katılımcılar oyun sırasında edindikleri içsel motivasyon ile başarı hedefleri ve altında yatan sebepleri bildirmiştir. İkinci çalışma için yapılan hiyerarşik regresyon analizi sonuçları başarı hedeflerinin altında yatan sebeplerin önemli bir biçimde öğrencilerin içsel motivasyonu ile ilişkili olduğuna işaret etmiştir. Bu çalışmanın sonuçları ile eğitim ve ileri araştırma için çıkarımları tartışılmıştır. The aim of this research was to investigate (a) the effects of mastery-approach (MAp) and performance-approach (PAp) goals induced in an autonomous or a controlling condition to students' intrinsic motivation through an experiment (Study 1), and (b) the relation of an endorsed achievement goal during a specific computerized game and the autonomous or controlling underlying reasons to students' intrinsic motivation (Study 2) by using a cross-sectional design. In Study 1, 66 students from a private non-profit university in Ankara, Turkey were randomly assigned to four experimental conditions (mastery-approach goal with autonomous reasons, mastery-approach goal with controlling reasons, performance-approach goal with autonomous reasons, performance approach goal with controlling reasons) to play a computerized tennis like game. After the game they reported their intrinsic motivation as well as their achievement goal and underlying reasons during the game. The results of a MANOVA showed that there were no differences in participants' intrinsic motivation across the four conditions. In Study 2, 110 students from a private non-profit university in Ankara, Turkey were asked to play the computerized tennis like game; they were not induced any conditions. The participants reported after the game their intrinsic motivation as well as their achievement goal and underlying reasons during the game. The results of hierarchical regression analyses indicated that reasons underlying achievement goals (AGs) were related to students' intrinsic motivation. The findings of this study are discussed as well as implications for education and for further research.
Collections