Students` motivation and their social adjustment in the classroom
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Mevcut korelasyonel çalışmanın amacı Türk öğrencilerin sosyal motivasyonlarını araştırmaktır. Özellikle, öğrencilerin ne ölçüde otonom ve kontrol sebepler için sosyal başarı amaçları edindikleri araştırıldı. Ayrıca, öğrencilerin sosyal başarı amaçlarının altında yatan başlıca sebepleri (otonom ve kontrol), algılanan sosyal yetenek ve olumsuz davranışlar (saldırganlık, düşmanlık, öfke) arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Herbir katılımci için her değişkenin tek kısa süre içeresinde ölçüldüğü kesitsel yöntem kullanılmıştır. Ankara ilindeki kar amacı gütmeyen özel bir üniversiteden 226 lisans ve lisansüstü öğrenciler (Ortalamayaş= 22.36, Standart sapma = 3.92; 67.4% bayan) gönüllü olarak çalışmaya katılmıştır. Türk öğrenciler sosyal gelişim amaçlarını (anlamlı ilişkiler geliştermeyi amaçlamak), sosyal gösteri yaklaşım amaçlarından (populer olmayı amaçlamak) ya da sosyal gösteri kaçınma davranışlarından (sosyal onaylanmamadan kaçınmayı amaçlamak) daha yüksek puanladığını tanımsal istatistikler gösterdi. Tanımsal istatistikler ayrıca Türk öğrencilerin sosyal gelişim amaçlarını hem otonom (iradeli) hem kontrol (baskı hissi) sebepler için edindiğini gösterdi. Buna ek olarak, regresyon analizleri sosyal gelişim amaçlarının altında yatan kontrol sebepleri, algılanan sosyal yetenek ve olumsuz davranış (saldırganlık, düşmanlık, öfke) ilişkisine aracılık etmeye eğilimli olduğunu gösterdi. Özellikle, algılanan sosyal yetenek ve sosyal gelişim amaçlarının altında yatan kontrol sebepleri negatif olarak ilişkilendiği ve kontrol sebeplerin olumsuz davranışlarla pozitif olarak ilişkilenmiştir. Algılanan sosyal yeteneği düşük olan öğrenciler, sosyal gelişim amaçlarını kontrol sebepler için edinmişlerdir. Ardından, sosyal gelişim amaçlarını kontrol sebepler için edinen öğrenciler, birbirlerine karşı yüksek seviyede saldırgan, düşmanca ve öfkeli davranışlar göstermişlerdir. Türk müfredatı ve eğitim-öğretim uygulamaları açısından sonuçlar tartışılmış ve Türk öğrencilerin algılanan sosyal yeteneklerini artırmak ve kontrol motivasyonu azaltmak için müfredat ve sonuçlar eğitim-öğretim uyumsamaları için öneriler sunar. The aim of the present correlational study was to investigate Turkish students' social motivation for their studies. Specifically, it investigated to what extent they endorse a social achievement goal for autonomous or for controlling reasons. Furthermore, the research examined the relation of the endorsed reasons (autonomous and controlling) underlying the social achievement goals to students' perceived social competence and negative behavior (e.g., aggression, hostility and anger). A cross-sectional design was chosen to measure each variable at one point in time for each participant. A questionnaire was administrated to 226 graduate and undergraduate students (Mage = 22.36, SD = 3.92; 67.4% females), from a private nonprofit university in Ankara, who participated voluntarily in the study. Descriptive statistics showed that Turkish students scored higher on social development goals (the goal to develop meaningful relationships) than on either the social demonstration-approach goals (the goal to be popular) or the social demonstration-avoid goals (the goal to avoid social disapproval). The descriptive statistics also showed that the Turkish students endorsed social development goals for both autonomous (volitional) and controlling (pressuring) reasons. Moreover, a regression analysis showed that controlling reasons underlying social development goals tended to mediate the relation of perceived social competence and negative behavior (e.g., aggression, hostility and anger). Specifically, perceived social competence was negatively related to controlling reasons underlying social development goals and controlling reasons were positively related to negative behavior (e.g., aggression, hostility and anger). Students who had low-perceived social competence adopted social development goals for controlling reasons. Subsequently, those that adopted social development goals for controlling reasons reported high levels of aggressive, anger or hostile behavior toward others. The results are discussed in terms of implications for Turkish curriculum and instruction and they suggest modifications for curriculum and instruction to increase Turkish students' perceived social competence and to decrease their controlled motivation.
Collections