Show simple item record

dc.contributor.advisorAkşit, Firdevs Tijen
dc.contributor.authorEr, Fatma
dc.date.accessioned2020-12-02T13:21:25Z
dc.date.available2020-12-02T13:21:25Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-05-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39786
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Türkçe- İngilizce iki dilli eğitim alan 164 lise öğrencisinin yazma stratejilerini incelemek ve bu öğrencilerin yaygın olarak kullandıkları yazma stratejileri ve bu stratejilerin sınıf düzeyi, cinsiyet, yazılan metnin türü, okunan kitap sayısı, yazı yazmaktan hoşlanıp hoşlanmama durumuna göre değişkenlik gösterip göstermediğini tespit etmektir. Çalışmada kullanılacak olan veri iki dilli diploma veren bir uluslararası liseden, Dil Öğrenme Stratejileri Envanteri aracılığıyla elde edilmiştir. Çalışmanın sonuçları bilişüstü stratejilerin en fazla, duyuşsal stratejilerin en az kullanıldığını ve yazma stratejileri kullanımının sınıf düzeyi, cinsiyet, okunan kitap sayısı, yazı yazmaktan hoşlanıp hoşlanmama durumuna göre değişkenlik göstermiştir. Bu çalışmanın sonuçları, Türkçe- İngilizce iki dilli eğitim alan lise öğrencileri içinde sınıf düzeyi daha büyük, cinsiyeti kadın, hiç kitap okumamış ve yazmayı çok seven öğrencilerin yazma stratejilerini kullanmaya daha fazla eğilimli olduğunu da göstermiştir. Ayrıca çalışmalar, yazı türü olarak denemenin tüm öğrenciler tarafından en çok tercih edilen tür olduğunu göstermiştir. Anahtar Kelimeler: İki dilli eğitim, Türkçe- İngilizce iki dilli eğitim, dil öğrenme stratejileri, yazma stratejileri, doğrudan stratejiler, dolaylı stratejiler
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the writing strategies which were conducted on 164 high school students in Turkish- English bilingual context, for determining the mostly used writing strategies and whether there are any differences in writing strategies with respect to grade level, gender, types of written texts, the number of books read, like writing or not. The data was gathered via The Inventory of Learning Strategies at an international high school providing bilingual diplomas. In order to analyze data inferential and descriptive statistics were used. In the findings of the study, meta-cognitive strategies are the most preferred strategies and affective strategies are the least. The use of writing strategies varies relying on types of text written, the grade level, gender, the number of books read and whether they like writing or not. Also, it was found that bilingual high school students, who are female and at higher grade levels, who never read book, and who like writing a lot have a tendency to use writing strategies more. Furthermore, results showed that essay is the most preferable text by all students. Key words: Bilingual education, Turkish-English bilingual education, language learning strategies, writing strategies, direct strategies, indirect strategies.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleWriting strategies in Turkish- English bilingual context: A case study
dc.title.alternativeTürkçe- İngilizce iki dilli bir ortamda kullanılan yazma stratejileri: Bir durum çalışması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-05-10
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmForeign language learning strategies
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmBilungualism
dc.subject.ytmWriting training
dc.subject.ytmWriting strategies
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.identifier.yokid10197662
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid509002
dc.description.pages201
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess