İnsan kaynaklarının bir fonksiyonu olarak eğitim ve geliştirme faaliyetleri ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişkinin incelenmesine yönelik bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, bireylerin, çalıştıkları örgütteki eğitim faaliyetlerine ilişkin algılamaları ve örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. Çalışmanın ilk bölümünde giriş bölümüne yer verilmiştir. İkinci bölümünde, insan kaynakları faaliyetlerinden olan eğitim ve geliştirme detaylı olarak açıklanmıştır. Üçüncü bölümünde ise, örgütsel bağlılık kavramı üzerinde durulmuştur. Son olarak, uygulama bölümünde de söz konusu kavramlar arasındaki ilişkileri test etmek amacıyla bir uygulama çalışması gerçekleştirilmiştir. Yapılan çalışma tanımlayıcı nitelikte olup, değişkenler arasındaki ilişkiyi incelemek için bir model kurulmuş ve modeli test etmek için de korelasyon analizinden yararlanılmıştır. Demografik değişkenlere yönelik analizlerde ise t-testi ve anovaya başvurulmuştur. İstanbul'da hızlı tüketim sektöründe faaliyet gösteren bir firmanın merkez çalışanlarından 104 kişiye ulaşılmış ancak 81 kişiden geri dönüş alınabilmiştir. Veri toplama aracı olarak kullanılan anket formu, demografik özellikler, eğitime yönelik algıların ölçülmesi ve örgütsel bağlılık davranışı ölçeği olmak üzere, üç bölümden oluşmaktadır. Araştırmanın veri analizleri SPSS 17.0 bilgisayar programı ile parametrik testler uygulanarak yapılmıştır. Araştırma sonuçları, ana hipotezler arasında anlamlı bir ilişki olmadığını ancak alt boyutlardan normatif bağlılık haricinde duygusal bağlılık ve devamlılık bağlılığı arasında anlamlı ilişki olduğunu göstermiştir. Ayrıca çalışanların eğitim algılamaları ve örgütsel bağlılıklarının eğitim düzeyi haricinde demografik özelliklere göre farklılık göstermediği tespit edilmiştir. The main purpose of this study is to analyse the relationships between perceptions of individuals about the training activities in their organizations and organizational commitment. In the first part of study, there is an entrance section. In the second part of study, training is explained. In the third part, organizational commitment term is insisted on. Lastly in the implementation part, an implementation work is made to test relationship between terms at issue. This study is a descriptive research and to examine the relationships of these variables, a model is developped and benefit from correlation analysis to test the model. Also, for analysis of demographic variables, t-test and anova are used. Research is containing 104 permanent staff of a firm operating in Fast Moving Consumer Goods which is in Levent, İstanbul. 104 permanent staff have been reached but 81 questionnaire forms replied back. Data analysis of research is made by SPSS 17.0 computer program with making parametric tests. The results of this study demonstrate that, there isn?t any significant relationship between main hypothesis but some sub-dimensions are except. Between Affective, Continuence Commitment and Training, there is a significant relationship. Also it is stated that employees training perceptions and organizational commitment don?t show any difference according to demographic features except for level of education.
Collections