Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztaman, Esra
dc.contributor.authorBozkurt, Esra
dc.date.accessioned2020-12-29T11:09:08Z
dc.date.available2020-12-29T11:09:08Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/396112
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, bireylerin, çalıştıkları örgütteki eğitim faaliyetlerine ilişkin algılamaları ve örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. Çalışmanın ilk bölümünde giriş bölümüne yer verilmiştir. İkinci bölümünde, insan kaynakları faaliyetlerinden olan eğitim ve geliştirme detaylı olarak açıklanmıştır. Üçüncü bölümünde ise, örgütsel bağlılık kavramı üzerinde durulmuştur. Son olarak, uygulama bölümünde de söz konusu kavramlar arasındaki ilişkileri test etmek amacıyla bir uygulama çalışması gerçekleştirilmiştir. Yapılan çalışma tanımlayıcı nitelikte olup, değişkenler arasındaki ilişkiyi incelemek için bir model kurulmuş ve modeli test etmek için de korelasyon analizinden yararlanılmıştır. Demografik değişkenlere yönelik analizlerde ise t-testi ve anovaya başvurulmuştur. İstanbul'da hızlı tüketim sektöründe faaliyet gösteren bir firmanın merkez çalışanlarından 104 kişiye ulaşılmış ancak 81 kişiden geri dönüş alınabilmiştir. Veri toplama aracı olarak kullanılan anket formu, demografik özellikler, eğitime yönelik algıların ölçülmesi ve örgütsel bağlılık davranışı ölçeği olmak üzere, üç bölümden oluşmaktadır. Araştırmanın veri analizleri SPSS 17.0 bilgisayar programı ile parametrik testler uygulanarak yapılmıştır. Araştırma sonuçları, ana hipotezler arasında anlamlı bir ilişki olmadığını ancak alt boyutlardan normatif bağlılık haricinde duygusal bağlılık ve devamlılık bağlılığı arasında anlamlı ilişki olduğunu göstermiştir. Ayrıca çalışanların eğitim algılamaları ve örgütsel bağlılıklarının eğitim düzeyi haricinde demografik özelliklere göre farklılık göstermediği tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to analyse the relationships between perceptions of individuals about the training activities in their organizations and organizational commitment. In the first part of study, there is an entrance section. In the second part of study, training is explained. In the third part, organizational commitment term is insisted on. Lastly in the implementation part, an implementation work is made to test relationship between terms at issue. This study is a descriptive research and to examine the relationships of these variables, a model is developped and benefit from correlation analysis to test the model. Also, for analysis of demographic variables, t-test and anova are used. Research is containing 104 permanent staff of a firm operating in Fast Moving Consumer Goods which is in Levent, İstanbul. 104 permanent staff have been reached but 81 questionnaire forms replied back. Data analysis of research is made by SPSS 17.0 computer program with making parametric tests. The results of this study demonstrate that, there isn?t any significant relationship between main hypothesis but some sub-dimensions are except. Between Affective, Continuence Commitment and Training, there is a significant relationship. Also it is stated that employees training perceptions and organizational commitment don?t show any difference according to demographic features except for level of education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİnsan kaynaklarının bir fonksiyonu olarak eğitim ve geliştirme faaliyetleri ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişkinin incelenmesine yönelik bir uygulama
dc.title.alternativeAn implementation intended to the relationship between training and organizational commitment
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPersonnel education
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.subject.ytmHuman resources
dc.subject.ytmPersonnel development
dc.subject.ytmEducation activities
dc.identifier.yokid414834
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid296332
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineİnsan Kaynakları Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess