İçten yanmalı motorlarda piston dizaynı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmada içten yanmalı motorlarda piston dizayni teorik bir işlemle sunulmuştur. Dizayn üç bölüm olarak incelenmiş ve sonuçlar ortaya konulmuştur. Bilindiği gibi piston; içten yanmalı motorlarda en önemli parçalardan biridir. Çok güç şartlar altında çalışır.Tezde sunulan dizaynin bölümleri ; 1. Bölüm ; Mukavemet yönünden dizayn 2. Bölüm; isi 1 yönden dizayn 3.Bölüm;Yanma ve kimyasal reaksiyonlar Her ne kadar 3. Bölüm Isil yönden dizaynin bir parçası gibi görünse de bu tezde bu kişim ayrı olarak incelenmiştir. Hiçbir zaman ilk iki bölüm birbirinden ayrilamaz ve piston dizayni ele alındığında her ikisi birden hesaba kati İmalidir. Mukavemet yönünden yapılan dizaynda; pistonun çeşitli gerilmelere göre hesabi yapılmıştır ve limit değerleri içinde olup olmadığı incelenmiştir. Isil yönden yapılan dizaynda ise;Mukavemet yönünden yapılan dizaynin sonuçlarına bağlı kalınarak yanma odasında meydana gelen sıcaklık ve basınç değerleri gözönüne alınıp bir pistonun hangi şartlar altında çalıştığı incelenmiştir. 3. Bölümden amaç yanma odasında meydana gelen sıcaklık, basınç ve gaz tarafındaki ortalama konveksiyon ısı iletim katsayısını hesaplamaktir.Ayrıca vakit belirli kademelerde yakılmak suretiyle aynı sonuçlara varılmıştır. Bu tezin yapılmasında ve yazılmasındaki yardımlarından dolayı Değerli Hocam Doç. Dr. Orhan DENİZ 'e ve arkadaşım Mak. Müh. Tuğrul Yakar `a teşekkürler ederim. Mak. Müh. Süleyman Tokay İstanbul/1993 SUMMARY In this study; piston design had been showed by a teorical progress in the internal combustion engines. Design had been studied at three parts and the results had been completed. As you know, piston is one of the most important parts in the internal combustion engines.lt runs in very hard coditi- ons.The parts of design which had been showed in this treat ise; Part 1. Design for strength Part 2. Design for thermal loading Part 3, Combustion and chemical reaction However Part 3. is one of the part of ` Design for ther mal loading ` but in this treatise, this part had been studied by isolated. First two parts couldn't be seperated. At the ` Design for strength` piston had been studied ac cording to different stresses and whether it is in the given limits or not. At the ` Design for thermal loading `, it had been depen ded on the results of ` Design for strength. How the piston runs, had been studied by temperature and pressure datas which occurs in the combustion chamber. ^ At the thirth part; temperature, pressure and convective heat transfer coefficient which occurs in the combustion chamber had been calculated. Beside of full combustion, fuel had been combust i oned step by step and reached the same results. I'd like to thanks very much Dear Doç.Dr.Crhan Deniz and my friend Mec.Eng. Tuğrul Yakar for their help. Me c.Eng. Süleyman Tokay
Collections