Çok kabinli asansör sisteminin PC ile otomasyonu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Günümüz Türkiye'sinde asansör sistemlerinin Bilgisayar ile kontrolü yeni bir konudur. Şu ana kadar yalnızca teorik çalışmalara konu olmuştur. Bu tez çalışmasında, kontrolü yapılan asansör sistemi, iki kabinli, 5 katlı ve toplamalı asansör sistemidir. Bu sistemde kullanılan değişkenler asansör sisteminin eleman ları incelenerek ortaya çıkarılacaktır. Bu sistemin bir özelliğide binanın, iş binası, konut veya otel olması duru muna göre yapılacak sistem değişikliklerine açık olmasıdır. Bu sistem değişikliklerinin, bilgisayar ile kontrolü yapı lacaktır. Herhangi bir özel çalışma durumu, bir alt proce dure ile programa eklenebilecektir. Programa istenildiğinde özel durumlar, yazılım değişiklikleriyle, sistemde bir değişiklik gerekmeksizin uygulanabilecektir. Röleli devre lerde ise özel değişiklikler gerektiğinde, sistemin kuman dasının tamamen değişmesi gerekecektir. Asansör sisteminin elemanları incelenecek ve özellik lerine göre programdaki değişkenler oluşturulacaktır. Sis temin işletim prensipleri doğrultusunda pragramm matema tiksel bağıntıları yapılacaktır. Ayrıca binanın özel çalış ma prensiplerini karşılayacak alt procedure ' ler yapılacak tır. Son yıllarda asansör sistemleri konusunda Türkiye'de yapılan son çalışmalar ve gelişmiş asansör kontrol sistem leri incelenecektir. SUMMARY The computerized lift management system is a new sub ject in today's Turkey. Up to this time, it was only the concern of theorical works. In this project work, the controlled lift system is a two car, five located and selective one. The variables used in this system is going to be set out by examining the system elements. One of the characteristics of this system is to allow the system changes due to the building used in( whether it is a hotel, a business building or an apart ment). These system changes are going to be controlled by the computer. Any special working condition can be added to the programme by a sub-procedures. Some special condi tions can be applied by software modification without any change, in the system. Howewer, if any changes needed in relay networks, all management of the system must be changed. Lift system elements are going to be examined accor ding to their features, and the variables of the programme are going to be set. Through the operating system princip les, mathematical relations of the programme are going to be done. Moreover sub-procedures for the special working principles of the building are going to be produced. The recent works on the lift systems in Turkey and improved lift management systems are going to be studied.
Collections