Tek açıklıklı kirişli köprülerde yük dağılımının çeşitli yöntemlerle bulunup karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Köprü statiğinde tercih edilen çözüm yöntemi, taşıyıcı ızgara sistemi anakiriş ve enleme kirişlere ayrıştırmak ve bu elemanları ayrı ayrı incelemektir. Bu tip bir yöntemde, öncelikle köprü üzerindeki herhangi bir yükten her anakirişin ne kadar pay alacağını saptamak gerekir. Yük dağıtımı adı verilen bu işlemler için çeşitli yöntemler vardır. Bu çalışmada bu yöntemler açıklanmıştır. Birinci ve ikinci bölümde, ince cidarlı taşıyıcılarda burulma teorisi ile ilgili kavramlar ve bu teorinin katkısıyla geliştirilen bir yük dağıtma yöntemi anlatılmıştır. Üçüncü bölümde pratik sonuçlar veren Courbon Metodu ve çözüm yöntemi anlatılmıştır. Dördüncü bölümde yük dağıtma yöntemi olarak Guyon-Massonnet Metodu ve esas prensipleri anlatılmıştır. Anakiriş atalet momentleri eşit sistemler ve kenar anakiriş atalet momentleri iç anakiriş atalet momentlerinden farklı sistemler (Sattler Metodu) için çözüm yöntemleri açıklanmıştır. Son bölümde yukarıdaki yöntemler kullanılarak tek açıklıklı, altı eşit anakirişli ve beş anakirişli (kenar anakiriş atalet momentleri iç anakiriş atalet momentlerinden farklı) bir köprü sisteminde açıklık ortası için yük dağıtımı bulunmuştur. Elde edilen sonuçlar birbirleriyle kıyaslanmıştır. IX ABSTRACT Preferred solution method in bridge structure, bearing grid structure is separated mean beams and in width direction beams and they are examined one by one. In this kind of solution, firstly effective rate of the bridge loads for every main beam are found. There are various method for this process which are called load distribution method. In this study this methods have been explained. In first and second section, concepts connected with torsion theory in thin section bearings and one load distribution method which is developed with the conturbution of this theory, has been explained. In third section Courbon Method, which give practical solution, has been explained. In fourth section Guyon-Massonnet Theory and principles has been explained as a load conturbution method. Solution methods have been explained for main beams moment of internia equal structure and edge main beams moment of intemia different from internal main beams moment of internia structure (Sattler Method). In last section with the conturbion of explained method single stretch simple bridge, six equal mean beams (moments of internia are equal) and five main beams (edge main beams moment of internia different from internal main beams moment of internia) load conturbutions have been found out for middle of span in bridge structure. Obtained solutions have been compared with another.
Collections