Traktörlerde kullanılan şaft ve dişli hasarlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IV l.ÖZET Bu tez çalışması teorik ve deneysel olarak iki bölüme ayrılmaktadır. Teorik çalışmaların birinci kısmı hasar analizi için; hasarın tanımı, nedenleri, sınıflandırılması, mekanizmaları ve analiz kademelerini içermektedir. İkinci kısımda; Demir-Çelik malzemelerde hasara neden olan metalurjik faktörler ve bu faktörlerin üretim kademelerindeki etkileri incelenmiştir. Üçüncü kısımda; imalat kademesinin bir adımım oluşturan, çeliğin ısıl işleminde hasara neden olan metalurjik faktörlerin yam sıra, tasarım açısından incelenmiştir. Deneysel çalışmalarda, kullanım esnasında hasarlanmış ve incelenmesi istenilen (krank mili, ayna-mahruti dişlisi, ön aks pimi gibi) hasarlı şaft ve dişliler malzeme ve imalat prosedürü dikkate alınarak metalografik olarak, sertlik yönünden ve kırık yüzeyleri SEM' de incelenmiştir. ABSTRACT The thesis study has been into two main sections as theoritical and experimental. The first chapter of theoritical studies for failure analysis; included of definetion of failure, its causes, classification mechanisms and analysis stages. In the second chapter, metalurgical factors causing failure in iron and steel materials and the effect of these factors during manufacturing were examined. hi the third chapter, metallurgical factors and design that causing failure on heat treatment of steel that occured the first step of manufacturing were determined. hi the experimental studies, during the service failured crankshaft, bevel gears, front acs bolt etc. failured shaft and gears were investigated via classical metallografic technique. In terms of material and manufacturing procedure. To measure the hardness of materials used in the study, Zwick Vickers Hardness Test Machine was used. To characterize the fracture surfaces SEM was used.
Collections