Otoyollarda geçiş eğrilerinin kullanımı ve bir model üzerine uygulanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Ulaşım yapılannın(Demiryolu, Tramvay Hattı, Karayolu) tasarımında, bilindiği gibi farklı eğriliğe sahip geçki elemanları arasına geçiş eğrileri yerleştirilir, bunların görevi, yolculuk konformunu optimize etmek araçlardaki ve yol platformunda ki aşınmayı en aza indirmek için,geçiş eğrisine bağımlı olarak değişen araç eksenleri dönmesi, değişken yol platformu enine ve değişken büyüklükteki yan kuvvetler arasında tekdüze geçişi, kısaca sürekli ve sarsıntısız değişmeyi sağlamaktadır. Geçiş eğrileri olarak günümüzde, Klotoid uygulanmaktadır. ZUSAMMENFASSUNG Bei der Trassierung von Verkehrswegen(Eisenbahnen, U-Bahnen, Strassen)werden bekanntlich zwischen Trassierungselementen unterschiedlicher krümmüng sogenannte Übergansbogen eingeschaltet. Deren Aufgabe ist es, den Übergang zwischen den kurvenbedingt unterschiedlichen Achseinschlagen der Fahrzeuge, den unterschiedlichen Überhöhungen der Fahrbahn und den unterschiedlich grossen Seitenkraften allmahlich, d.h. stetig und ohne ruckartige Veranderungen herbeizuführen, um so den Fahrkomfort zu optimieren und den Verschleiss an Fahrzeugen und Fahrweg zu minimieren. Die Übergangsbogen sind jetzt als, Klotoide ausgewendet. VI
Collections