ABS Fren sistemleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Lastiğin kilitlenmeden frenlenmesi sisteminin günümüzde tüm ticari ve binek arabalarda uygulanması giderek artmaktadır. Günümüzde araç güvenlğine müşteri, imalatçı ve de hükümet tarafından verilen önem üzerine ABS sistemi yaklaşık olarak 300 farklı modele gerek standart gerekse opsiyonel ekipman olarak uygulanmıştır. 1900 'lü yıllarda öncelikle trenlerde kullanılan bu sistem daha sonra ikinci dünya savaşında kullanılan jetlere de uygulanmıştır.Eski tip ABS sistemleri, o zamanın mekanik ve analog elektronik teknolojileri limitlerinde sınırlı idi.Bu sebeple ABS sistemi 1970lerden önce lüks ve pahalı binek araçlarında kullanılamamıştı. 1980' li yıllarda elektronik alanındaki gelişmeler, yani chip teknolojisinin bulunması ile ABS'nin maliyeti ve uygulama alanı da genişledi. ABS fren sistemi, maksimum fren gücü anında halen var lan yan güçlerle ayarlama sağlar. yeterli yan güç olması halinde, darbeli fren kafi önlem değildir. Ayakla darbe fren aşın yavaştır ve yeterli değildir. Çünkü yol ile lastikler arasındaki sürtünme değerleri çok sık değişir. Tekerleklerdeki devir sayısı farklılıkları ABS tarafından değerlendirilir.İlaveten değişen sürtünme katsayıları da dikkate alınır. Böylelikle tekerlekler bloke olmadan ve yan güçler kaybedilmeden araç optimal olarak frenlenebilir. Devir sayısı sezicilerden, kumanda ünitesine sürekli devir sayı verileri aktarılır.Kumanda ünitesi bu verilerin ışığında tekerlek devir sayısını, tekerleğin yavaşlama ve hızlanmasını algılar.Bir tekerlek devri fren tesiri bölgesi içinde iken kumanda ünitesinden, hidrolik üniteye ayar komutları gönderilir.Hidrolik ünite de her tekerleğe gelen basma ayarlar. Bugünün tipik ABS sistemleri üç ana cihazdan oluşur : - Tekerlek devir sezicileri. - Hidrolik ünite. - ( ECU ) Electronik kontrol ünitesi. IV SUMMARY: The concept of anti-locking brake systems { ABS ) is the rapidly expanding implementation of such systems in passenger cars, light and heavy trucks. Driven today by consumer, manufacturer, and government demands for increased vehicle safety, ABS systems have been implemented in almost 300 different model vehicles as either standart or optional equipment. Originally conceived for trains of the early 1900's, and developed for use on jet aircraft after world war two, early ABS systems offered functionality and performance levels severely limited by the mechanical and analog electronic technologies of that time.Not until the late 1960s and 1970s were ABS systems adapted for use either in luxury automobiles or as costly options in other models. These first automotive ABS systems were based on delicate and expensive electronic modules that required numerous components, thus limiting the wide spread use of ABS systems in passenger cars until the late 1980s. Advances in technology, particularly in electronics, paved the way for the development of highly reliable ABS systems that are economically adaptable to a variety of vehicles, including rear-wheel, front-wheel, and four-wheel drive models. Emerging trends reflect the growing need for greater system functionality, higher performance electronics, and rapid cost reductions of ABS systems for addressing vehicle needs of the 1990s. ABS technologies and design strategies vary widely, but all ABS systems are designed to perform essentially the same functions. Regardless of road surface conditions, they automatically retain control during sudden braking conditions. By preventing wheels from locking and ensuring steering control, ABS systems substantially increase vehicle safety. Today's typical anti-lock braking system has three primary components: - Wheel speed sensors. - Brake modulators. - ( ECU ) Electronic control unit. V
Collections