İnteraktif sanatlarda mimari mekanın kullanımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilişim Teknolojisinde yaşanan gelişmeler, günümüzde her alanda yaygın kullanım alam oluşturmuş ve etkisini göstermiştir. Bu gelişmelerin sanatsal mekanlardaki ilk etkilerinin I960' lı yıllarda ortaya çıktığı bilinmektedir. Bu etkiler, sanatçıların teknolojileri kullanma eğilimi ve seyirciyi çalışmanın içine dahil etme çabalan ile kendini göstermektedir. Araştırmanın amacı, `İnteraktif Sanatlar'da mimarlığın rolü nedir?' sorusunun cevabını verebilmektir. Günümüze kadar interaktif sanatlar adı altında yapılan enstalasyon çalışmaları araştırılmış, ana dönemler kapsamında gerçekleştirilen yapıtların üzerinde durulmasına çalışılmıştır. Araştırma mekan kurgusunun düzeni açısından şu adımlarla sunulmuştur:. İnteraktif Enstalasyon tanımı ile ilişkili olan 1960'lı yıllardaki, Optik Sanat, Kinetik Sanat, önemli enstalasyon örneklerle saptanmıştır.. 1970'li yıllarda, bilgisayar teknolojisinin interaktif enstalasyonlarda kullanımı ve gelişen- teknolojinin mekan düzenlemesine etkileri sunulmuştur.. Günümüzde interaktif sanat çalışmaları ve ortaya çıkan mimari mekanlar karşılaştırılmıştır. Yapılan analizler sonucunda,. 1960 yılından sonra iletişim teknolojilerinin gelişimi ile interaktif sanatlar arasındaki değişimlerin paralellik gösterdiği tarihler belirtilmiş,. Sırası ile video, bilgisayar ve iletişim ağlarının interaktif sanatlarda kullanılmaya başlandığı dönemler ile, mekan değişimi ilişkileri üzerinde durulmuş,. İnteraktif enstalasyonlarda, tarihsel dönemlere göre teknoloji- mekan- kurgu karşılaştırması yapılmıştır.Anahtar Kelimeler: İnteraktif, Enstalasyon, Algılama, Hareket, Temas The rapid development on Information Technologies and the usage of digital tecnologies on art, interactive installation art works expanded both on quality and the quantity (of artists). The target points of the development are to redirect the interaction between the viewer and the object, to make easy to reach the message beyond the object and to make art shareware for all viewers. The environment, the subject of architecture, is also effected by this development, the concept of interactive installation environment is changed. At the beginning, the question: `What is the role of architecture on interactive arts?' is asked. To find out the answer to the question,. 1960'ies art movements, Kinetic and Optic artists, the first `interactive installation` art works are searched.. At 1970'ies, the usage of electronics on art works, video art and the effect of computers..New art forms, usage of Internet, and the physical-virtual environment interaction are presented with examples.Keywords: Interactive, Installation, Cognition, Navigation, Dexterity
Collections