Oracle ERP yazılımı kullanan şirketlerin ERP II ihtiyacının dengelenmiş puan kartları ile modellenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bugün, hiç şüphesiz doğru ve gerçek zamanlı bilgi çok önemlidir. Bilgi teknolojilerinde yaşanan gelişmeler ve şirketlerin tedarikçilerinin tedarikçisinden müşterilerinin müşterilerine kadar olan zincirde yer alma gereksinimi Tedarik Zinciri Yönetimi, Müşteri İlişkileri Yönetimi ve İş Zekası kavramlarım ortaya çıkarmıştır. Kurumsal Kaynak Planlaması II ise bu kavramların Kurumsal Kaynak Planlaması ile entegrasyonu ile oluşmaktadır. Yoğun rekabet ortamında, şirketler stratejilerini Tedarik Zinciri Yönetimi ve Müşteri İlişkileri Yönetimi yaklaşımlarını baz alarak oluşturmalı ve stratejik avantaj yakalamayı hedeflemelidirler. Bu yaklaşımlar güçlü bilgi teknolojileri altyapıları desteklendikleri sürece başarılı olabilmektedirler. Bu çalışmada, dengeli puan kartları kullanılarak hazırlanan bir strateji modeli ile Oracle ERP kullanan şirketlerin ERP II ihtiyacını belirlenmeye çalışılmıştır. Model dengelenmiş puan kartlarının dört boyutu olan finans, müşteri, operasyon ve öğrenme ve gelişme boyutu üzerine kurulmuştur. Bu model ile şirketlerin işletme kârlılıklarını arttırmaları için gereken stratejik hedefleri belirlenmiştir. Bu hedeflere ulaşmak için ihtiyaç duyulan sistemin ERP II olduğu belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Kurumsal Kaynak Planlaması II, Tedarik Zinciri Yönetimi, Müşteri İlişkileri Yönetimi, İş Zekası, Dengelenmiş Puan Kartları ıx ABSTRACT Today, no doubt that, real-time and true information is significant. Improvements on Information Systems and the need of the companies to take a place on the from supplier's supplier to customer's customer chain, Supply Chain Management, Customer Relationship Management and Business Intelligence concepts are appeared. Enterprise Resource Planning II has come to live by integrating these concepts with Enterprise Resource Planning. In the intense competitive environment, companies have to built their strategies based on Customer Relationship Management and Supply Chain Management and goal to take the strategic advantages of these concepts.These concepts can be succesful if they are supported by strong information technologies. In this research, a strategy model which is created by using balanced scorecard, is used to determine the need of ERP II of the companies which are already using Oracle ERP. The model based on financial, customer, operational and personel perspectives of balanced scorecard. By this model the strategic goals of the company which will increase the profitability of the companies. The system which carries the company to these goals is ERP II. Keywords: Enterprise Resource Planning II, Supply Chain Management, Customer Relationship Management, Business Intelligence, Balanced Scorecard
Collections