Show simple item record

dc.contributor.advisorBoğoçlu, Muharrem
dc.contributor.authorYilmaz, Davut
dc.date.accessioned2020-12-29T10:20:42Z
dc.date.available2020-12-29T10:20:42Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/391918
dc.description.abstractÖZET Demiryolları günümüzün en güvenli ve en konforlu ulaşım araçlarından biridir. Raylı araçlardan ilk etapta beklenen şey emniyetli olmasıdır. Konfor ise genelde 2. planda gelmektedir. Tekerlekler ve rayın teması sonucu ortaya çıkan etkileşimli kuvvetler hem konforu hem de emniyeti etkiler. Raylı araçları dinamik olarak inceleyebilmek için, ilk etapta doğru bir matematiksel modelin kullanılması şarttır. Ayrıca modellenen sistemlerinin gerçeğe yakınlık derecesi, sonuçlan doğrudan etkileyecektir. Birincil ve ikincil süspansiyonların karakteristiğiyle, tekerlek-ray etkileşimi, raylı araçların dinamik davranışını güçlü bir şekilde etkiler. Bu çalışmada; İstanbul Ulaşım A.Ş'de imal edilen araçları modellemek ve dinamik davranışlarını analiz etmek için ADAMS/Rail programı kullanılmıştır. Araçların dinamik analizinde, gerçek konfigurasyona sahip boji modeli ve ray düzgünsüzlüğü kullanılmıştır. Yolcuların konfor indeksini analiz edebilmek için, araç gövdesinde ölçülen ivmelenmeler kullanılmıştır. Anahtar kelimeler: Dinamik, konfor, tren, ADAMS, ray ıx
dc.description.abstractABSTRACT Railway are one of the most reliable and comfort transportation units. Safety is most important things in the railway engineering. Comfort is at the second level. Interactive forces due to contacting of rail and wheels effect both comfort and safety. To understand dynamic behaviour of railway vehicles, it's necessary to build a appropriate model. In addition to this, modelled systems' clossness to realty effects the results. The dynamic behaviour of the railway vehicles is strongly influenced by the primary and secondary suspension characteristics and by the Wheel-rail interaction. In this work, the ADAMS/Rail program is used to model a railway vehicle, manufactured by Istanbul Ulaşım A.Ş., and to analyse their dynamic behaviour. In the dynamic analysis of these train models, a Track with a realistic geometric configuration is used and the track irregularities are introduced. The accelerations developed in the carbody are extracted in order to analyse the comfort index of the passengers. Keywords: Dynamic, comfort, train, ADAMS, rail xen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleBir raylı aracın dinamik analizi
dc.title.alternativeDynamic analysis of a rail vehicle
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid172459
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid154445
dc.description.pages55
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess