Kabuk kalıplama yönteminde reçine miktarının, kum temas süresinin ve model sıcaklığının kabuk kalınlığına ve muvakemetine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Kabuk kalıplama yüzey kalitesi ve boyutsal duyarlılığın iyi olmasının istendiği parçaların üretiminde kullanılan önemli kalıplama yöntemlerinden biridir. Günümüzde çok sayıda parça kabuk kalıplama yöntemiyle imal edilmektedir. Bu çalışmada kabuk kalıplama yönteminin esası incelenerek, reçine miktarının, kumun modelle temasta bulunduğu sürenin ve model sıcaklığının kabuk kalınlığına ve mukavemetine etkisini araştırmak için deneysel çalışmalar yapılmıştır. Sıcak kaplama yönteminde %3-%3,5-%4-%4,5-%5'lik reçine oranlan kullanılarak elde edilen kaplanmış kumlarla yapılan deneylerde reçine miktarını, süreyi ve model sıcaklığını değiştirerek çeşitli sonuçlar elde edilmiştir. Reçine miktarı arttıkça kabuk kalınlığının, sıcak ve soğuk çekme mukavemet değerlerinin arttığı, kumun yapışma noktasının azaldığı ölçülmüştür. Temas süresi arttırıldığında kabuk kalınlığının ve soğuk çekme mukavemetinin arttığı, kumun yapışma noktasının azaldığı, sıcak çekme mukavemetinin belli bir süre arttıktan sonra azaldığı saptanmıştır. Model sıcaklığının arttırılması ile kabuk kalınlığının ve soğuk çekme mukavemetinin arttığı, kumun yapışma noktasının azaldığı ve sıcak çekme mukavemetinin önce artıp daha sonra azalmaya başladığı ölçülmüştür. Anahtar Kelimeler: Kabuk kalıplama, sıcak kaplama, reçine, model sıcaklığı, temas süresi vı ABSTRACT One of the important molding methods is shell molding which is used to produce the components having the best surface quality and dimensional susceptibility. Nowadays, the most of the components is produced with shell molding method. At this study, the base of shell molding is examined, and a few experiments are performed to determine the effects of some variations such as resin amount, contact duration of the model with sand, and temperature of model on the shell thickness and strength. Concerning the hot coating method, various results are obtained using divers resin amounts, contact durations and model temperatures in the experiments where in used the coated sands with the resin ratios of %3-%3,5-%4-%4,5 and %5. It is seen that hot and cold tension strength increase, and sticking point of sand decreases when resin amount increases. It is observed that shell thickness and cold tension strength increase, sticking point of sand decreases, hot tension strength first increases, then decreases in the case that contact duration is increased. It is also observed that shell thickness and cold tension strength increase, sticking point of sand decreases, and hot tension strength first increases, then decreases, when model temperature is increased. Keywords : Shell molding, hot coating, resin, model temperature, contact duration. Vll
Collections