Yakıt pilinin motorlu taşıtlarda uygulanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETTezin ilk bölümünde yakıt pili çeşitleri incelendi. Yakıt pili taşıtındaki yakıt pili motorununparçaları ayrıntılı bir şekilde incelendi. Bunlar yakıt pili grubu, yakıt sağlama sistemi, havasağlama sistemi, soğutma sistemi ve kontrol sistemidir. Yakıt sağlama sistemi direk hidrojenkullanımı ve yakıt dönüştürme sistemi olarak iki bölümde incelendi. Hidrojenin sıkıştırılmış,sıvılaştırılmış metal veya kimyasal hidridlerde depolanması incelenip birbirleriylekarşılaştırılması yapılmıştır. Yakıt dönüştürme sistemleri buhar dönüştürme, kısmi oksidasyondönüştürme ve ototermal dönüştürme olarak üç bölümde incelenip metanol ve benzindönüştürme sistemleri anlatılmış direk hidrojen depolamayla bu sistemlerin karşılaştırılmasıyapılmıştır. Dönüştürme sistemlerinin sonunda dönüştürülen gazın içindeki CO `nuntemizlendiği gaz temizleme sistemi detaylı bir şekilde incelendi. Bu bölümde son olarak direkhidrojen kullanımı ve dönüştürme sistemlerini tanıtan örnekler sunulmuştur. .Tezin ikinci bölümünde hibrid yakıt pili taşıtıyla sadece yakıt pili kullanan taşıtlar incelenmişbirer örnekle tanıtılmıştır. Buna ilave olarak yakıt pili taşıt maliyetine de değinilmiş olup ikiyakıt pili taşıtının Sankey diyagramı incelendi. Son olarak yakıt pili taşıtlarının içten yanmalımotorlarla maliyeti, ağırlık, hacim, emisyon ve verimlilik bakımından karşılaştırılmasıyapılmıştır.Anahtar Kelimeler; Yakıt pili, Hidrojen depolama, Yakıt dönüştürme sistemleri, Yakıt pilitaşıtları. ABSTRACTIn the first part of thesis, fuel cell and fuel cell types are investigated in detail. These are fuelcell stack, fuel supplying system, air supplying system, cooling system and control system.Fuel supplying system are examined in two chapter which are direct hydrogen using and fuelreforming system. Hydrogen storage as a compressed, liquified, metal and chemical hydridare analysed and then they are compared one another. Fuel reforming systems are examinedas a steam reforming, partial oxidation reforming and autotermal reforming in three chapter.In addition methanol and gasoline reforming systems are explained and these systems arecompared with direct hydrogen storage. Gas cleaning system where cleans at the and of thereforming system CO in the reformed gas, are investigated in detail. At the end of this partdirect hydrogen using and reforming system models are presented briefly.In the second part of the thesis, hybrid fuel cell vehicle and only fuel cell using vehicles areanalysed and are presented one for each model. In addition to this, fuel cell vehicle cost areexamined and then sankey diagrams of two fuel cell vehicles are explained. At the end of thispart, fuel cell vehicles are compared with internal combustion engines in terms of cost,weight, volume, emisyon and efficiency.Keywords; Fuel cell, Hydrogen storage, Fuel reforming systems, Fuel cell vehicles.
Collections