Trafik sayımlarından O-D matrisi elde etme yöntemleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETKent içi ulaştırma planlamasında yolculukların başlangıç ve bitiş noktalarına ait matris (O-Dmatrisi), planlama aşamasının temel verilerinden biridir. Bugüne kadar O-D matrisini eldeetmek için değişik yöntemler kullanılmıştır. Araştırmacılar, bu yöntemlerin yüksek maliyetliolması, çalışma hassasiyeti gerektirmesi sebebi ile yeni yöntemler bulmaya yönelmişlerdir.Bu nedenle, düşük maliyetli yapay O-D tahmin teknikleri arayışı başlamıştır. Yeni tekniklerintemelinde yatan düşünceye göre, bir yol ağı üzerinde belli kesitlerde yapılan trafiksayımlarından elde edilen yolculuk sayıları ile geçmiş çalışmalardan elde edilen yolculuksayıları arasındaki fark, bazı parametrelerin kalibrasyonunda kullanılır. Bu yaklaşım esasalınarak trafik sayımlarından O-D matrisi elde etme fikri oluşmuş ve bunu elde etmek içindeğişik yöntemler önerilmiştir. Bu tekniklerde mevcut trafik hacim değerleri, en olası O-Dyolculuk matrislerini oluşturmak için kullanılır.Bu tez çalışmasında da O-D matrislerinin elde edilmesine yönelik farklı yaklaşımlar veteknikler incelenmiş, bunlara ait model ve eşitliklerin örnek bir yol ağı üzerinde sayısal olaraktest edilip tanıtılması amaçlanmıştır. Bu konuda bugüne kadar bir çok yöntem önerilmiş, buyöntemler arasında, maksimum entropi tekniklerine dayanan statik O-D problemlerininçözümü için önerilen modeller ayrıntılı olarak incelenmiştir..Anahtar kelimeler: Trafik Mühendisliği, O-D Matrisi, Trafik Sayımları, Entropi, UlaştırmaPlanlaması, Talep Analizi ABSTRACTOrigin-Destination (O-D) matrix is the basic data planning process in the urbantransportation planning. Up to today various methods have been used to obtain O-D triptables. Because the known methods are very costly and labor intensive, the researchers triedto find new methods. Consequently, more cost effective indirect or synthetic O-D estimationtechniques have been developed. In these new methods, differences between traffic volumecounts of some links and priori traffic counts of the same links are used for calibration ofsome parameters. Using this approach as a basis the idea to obtain O-D trip tables from trafficcounts is formed and for obtaining O-D trip tables, various methods are suggested. Existingtraffic volumes are used to estimate most likely O-D matrices in these methods.In this thesis the basic formulations that have been proposed to formulate and solve the staticO-D problem are analysed, the models and formulations belonging to these approaches aretested and aimed to introduce as a sample on a sample network numerically. Up to todaymany methods have been suggested on this topic. Among these methods, the methodsynthetically using link flow observations based on Maximum Entropy techniques is analysedin detail.Keywords: Traffic Engineering, O-D Matrix, Traffic Counts, Entropy, TransportationPlanning, Demand Analysis.
Collections