Bitkisel yağ esterleri-motorin karışımının motor performansı ve emisyonlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dünya nüfusunun artması, ve hızlı sanayileşme enerjiye duyulan ihtiyacı artırmıştır.Mevcut enerji kaynaklarının sonlu olması, yeni ve yenilenebilir kaynakların araştırılmasınızorunlu hale getirmiştir. Dünya genelinde tüketilen petrolün büyük kısmı motorlarda yakıtolarak kullanılmaktadır. Bu kapsamda içten yanmalı motorlarda kullanılabilecek alternatifenerji kaynaklarının araştırılması büyük önem taşımaktadır.Bu çalışmada dört zamanlı, hava soğutmalı, tek silindirli bir dizel motora yakıt olarak,belirli oranlarda karıştırılmış motorin ? biyodizel karışımı konulmuş ve motorun performansıile egzoz emisyonlarındaki değişimler incelenmiştir. Yakıt olarak sırasıyla %100 motorin(D100), %10 biyodizel ? %90 motorin (B10), %20 biyodizel ? %80 motorin (B20) ve %50biyodizel ? %50 motorin (B50) karışımları kullanılmıştır.Bu karışımlar sırasıyla motora yakıt olarak gönderilmiş ve motor üzerine uygulanan yükmiktarı ayarlanıp dizel motorun devri ölçülmüş, hemen akabinde de elektrik motorunun devriölçülmüştür. Bu esnada silindir içine yerleştirilen alıcı aracılığıyla silindir içi basınç datalarıkaydedilmiştir. Bu işlemler gerçekleştirilirken diğer yandan emisyon değerleri (CO, CO2, HC,O2, NOx ve lambda) okunmuştur. Kontrol paneli üzerindeki 50 ml'lik balon vasıtasıyla damotorun 50 ml'lik yakıtı kaç saniyede tükettiği tespit edilmiştir. Son olarak da yakıt içine,egzost çıkışına ve ortama yerleştirilen termokupllar vasıtasıyla yakıt, egzost çıkış ve ortamsıcaklıkları tespit edilmiştir.ANAHTAR SÖZCÜKLER: Alternatif Yakıt, Biyodizel, Motorin, Dizel Motoru. Excessive increase in the world population and rapid industrialization have augmentedthe demand for energy. Because the sources of energy are finite, it has became a necessity tolook for new and renewable sources. Most of the oil is consumed as engine fuel throughoutthe world. There fore it is of great importance to search for new and renewable alternativeenergy sources in internal combustion engines.In this study, an air-refrigerated, four stroke diesel engine with a one cylinder was used.In this engine, a mixture of biodiesel ? diesel mixture used for various proportions. Thevariations of performance and emission values of the engine researched. Mixtures of %100diesel (D100), %10 biodiesel ? %90 diesel (B10), %20 biodiesel ? %80 diesel (B20) ve %50biodiesel ? %50 diesel (B50) were used for fuel.These mixtures used for fuel in turn, the load on the engine increased and the turning ofthe engine measured after that the DC engine turning measured. At the same time the cylinderpressure measured by a sensor inside the cylinder. While making these measurementsemission (CO, CO2, HC, O2, NOx ve lambda) values were designated. The fuel usagemeasured by a 50 ml baloon, the elapsed time measured while 50 ml fuel was finishing. Atlast the temperatures of exhaust, fuel and room were measured.KEYWORDS: Alternative fuel, Biodiesel, Diesel oil, Diesel engine.
Collections