Tünellerde deformasyon ölçmeleri 4. Levent-Ayazağa metro hattı örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Büyük mühendislik yapılarının inşaatı esnasında yapıların çevrelerinde oluşan hareketlerin izlenmesi, bu hareketlerin zamana bağlı olarak yapıda meydana getirdiği deformasyon miktarlarının belirlenmesi, belirlenen deformasyonların yapıda herhangi bir hasara neden olup olmayacağının önceden tespit edilmesi insan ve çevre güvenliği için çok büyük önem taşımaktadır. Özellikle büyük mühendislik yapılarında deformasyon ölçmelerinin yapılması ve ölçmeler sonucunda elde edilen verilerin doğru yorumlanması gerekmektedir. Proje inşaatının tamamlanmasından sonra belli periyotlarda yapılacak olan deformasyon ölçmeleri de projenin uzun süre güvenli olarak çalışması bakımından son derece önemlidir.Bu çalışmada 4.Levent- Ayazağa metro inşaatına ilişkin düşey ve yatay deformasyonların belirlenmesi ve deformasyonların zamanla olan değişimleri ile yatay ve düşey deformasyon arasındaki ilişkinin incelenmesi için yeryüzü ölçmelerinden nivelman ölçmeleri kullanılırken tünel içerisinde ise koverjans ölçmeleri kullanılmıştır. Nivelman ölçmelerinden mutlak sonuç elde edilirken sadece şerit ekstensometre ile yapılan koverjans ölçmelerinden ise bağıl sonuç elde edilmektedir. Dolayısıyla bu iki yöntemle elde edilen sonuç arasındaki ilişki sağlıklı olarak kurulamamaktadır. Bu sonuçların yorumlanabilmesi için şerit ekstensometre ile yapılan koverjans ölçmelerine ek olarak koverjans bulonlarında 3D yöntemiyle ölçme yapmak gerekir ve bu da uygulamalarda nadir olarak büyük deformasyonlarla karşılaşıldığında yapılabilmektedir. Uygulamalarda bu eksikliğin giderilmesi ve elde edilen bilgilerin doğru yorumlanabilmesi için şerit ekstensometre ile yapılan ölçmelerden elde edilen sonuçların değerlendirilmesinde yeni yaklaşımlar geliştirilerek tünel uygulamalarında mutlak sonuç veren bir ölçme yöntemi haline getirilmesi amaçlanmıştır.Anahtar Kelimeler: Tünel Açma Teknikleri, Deformasyon, Nivelman Ölçmeleri, Koverjans Ölçmeleri. Monitoring of the structures' around removes while building of big engineering, defining of the quantifiers of deformation is being monitored for the defined deformation led any damage has taken an important role for people and the security of environment. Especially for huge engineering structures' deformation measures and the datas that had taken after the measurements need to be comment correctly. After the project building was completed measurements of deformation in periodic times is so important for the projects working in a security.On this work defining about 4th Levent - Ayazağa subway building' s vertical and horizontal deformations and in the tunnel the measurements of koverjans has been used for the changes of deformation in times for measure of land to measure of levelling. In order to get a absolute result from measure of levelling, only you can get a functional result from measure of convergence by tape ekstansometer. Therefore there is no healthy correlation between the results of this two methods. In order to comment of this results, in addition measure of convergence by tape ekstansometer you should measure by using 3D method and this method uses when you seldom meet big deformations. In order to remove this lack of appliciations and to interpret the information correctly taken from the tape measure with the information obtained from the results of new approaches in the evoluation of the development tunnel giving applications the absolute results of a measurement method is intended to make.Key Words: The Techniques of Openning Tunnel, Deformation, The Measures of Levelling, The Measures of Convergences.
Collections