Sürdürülebilir turizm bağlamında yöre imgesi:Antalya-Belek turizm merkezi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Belek Turizm Merkezi, Turizm Teşvik Yasası'nın bir ürünü olarak 1984 yılında turizm merkezi ve 1986 yılında da turizm yatırım alanı olarak ilan edilmiştir. Turizm yatırım planı aynı yıl Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından hazırlanmış ve Bayındırlık ve İskan Bakanlığı tarafından hazırlanan 1/25000 ölçekli Doğu Antalya Master Planı ile onaylanmıştır. Bu çerçevede geliştirilen proje, Birleşmiş Milletler Çevre Programı (UNEP) tarafından uluslar arası düzeyde sürdürülebilir turizm uygulama alanı olarak tanıtılmıştır.Bu çalışmanın amacı, ilk planlama kararlarıyla sürdürülebilir turizme örnek gösterilen bölgenin, sürdürülebilirlik verileri ile destinasyon imajı arasındaki ilişkinin araştırılmasıdır. Bu ilişkiler kapsamında, sürdürülebilir turizmin gerçekleştirilmesinde ilk adım olan taşıma kapasitesi ve destinasyonun rekabet edebilmesinde etkili bir araç olan yöre imgesi (destinasyon imajı) kavramı çalışmanın üçüncü ve dördüncü bölümlerinde ayrıntılı olarak incelenmiştir. Bölgede bu iki kavram arasındaki ilişki ve turistik tesislerin mimari imajının araştırılması; literatür tarama, anket, görüşme ve fotoğraflama yöntemleri ile yapılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular, Belek Turizm Merkezi'nde ekonomik ve politik nedenlerden dolayı taşıma kapasitelerinin aşıldığını ve bölgenin sürdürülebilir turizm gelişiminden uzaklaştığını göstermektedir.Ayrıca bu çalışma, geçmiş yıllardan günümüze kadar bölge hakkındaki dağınık verilerin toparlanması ve düzenli bir hale getirilmesi açısından da önemli bir kaynak teşkil etmektedir. Bu ve benzer çalışmalardan elde edilecek veriler, ülkemizde turizm gelişim planlarının hazırlanmasında faydalı olacaktır.Anahtar sözcükler: Sürdürülebilir Turizm, Yöre İmgesi, Taşıma Kapasitesi, Belek Turizm Merkezi As a product of Tourism Incentive Act, Belek Tourism Center was proclaimed as tourism center in 1984 and tourism investment area in 1986. The tourism investment plan was prepared the same year by the Ministry of Culture and Tourism and was approved by The Ministry of Public Work and Settlement under the name 1/25000 scale East Antalya Master Plan. The project, developed in this frame was introduced by United Nations Environment Program (UNEP) as sustainable tourism area on international level.The aim of this work is to investigate the relations between sustainability data and destination image of the region which has been presented as an example for sustainable tourism as an outcome of the first planning decisions. In the context of these relations, the concepts of carrying capacity, the first step in the realisation process of sustainable tourism, and regional image (destination image) which is an influential means for the competition ability of the destination have been examined in details in chapter three and four of this work. The investigation of the relationship between these two concepts and the architectural image of the tourism facilities in the region has been carried out by studying the existing literature on the subject, conducting questionnaire surveys. The findings of this work reveal that due to economic and political reasons, the carrying capacity has been exceeded and the region has drifted away from sustainable tourism.This work also constitute a significant source by bringing together and organising dispersed and random data about the region from past years to the date. Such data obtained through this and similar work will contribute to the tourism development planning of the country.Keywords: Sustainable Tourism, Regional Image, Carrying Capacity, Belek Tourism Centre
Collections