Betonarme yapıların deprem davranışında dolgu duvar etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Depreme maruz kalan yapıların hasarlarını analitik olarak yeterli doğrulukta saptamaya çalışmak özellikle 1990?lı yılların ikinci yarısından itibaren akademisyenleri cezbetmiştir. Bu çalışmaların sonucunda yapının deprem performansı kavramı ortaya çıkmış ve son deprem yönetmeliğimiz olan Deprem Bölgelerinde Yapılacak Binalar Hakkında Yönetmelik?te (TDY 2007) [1] bu amaca yönelik yeni bir bölüm eklenmiştir. Performans değerlendirme çalışmaları ilke olarak, yapının yerdeğiştirme kapasitesi üzerinde hasar bölgeleri tanımlayarak gelecek etki sonucu yapacağı yerdeğiştirmenin bu bölgelerden hangisinin içinde yer alacağını belirlemek üzerine kurulmuştur. Yapıda meydana gelecek yer değiştirmeler elemanlarda iç kuvvetler oluşturur ve bu kuvvetler sonucu malzeme özelliğine uygun olarak şekil değiştirmeler meydana gelir. Bu sebeple, elemanlar düzeyinde tanımlanan hasar bölgeleri elemanların şekil değiştirme kapasiteleri ile doğrudan ilişkilidir.Bu çalışmanın amacı, doğrusal olmayan analiz yöntemleri kullanılırken dolgu duvarları da dikkate alabilmek, dolayısıyla çevrimli yükleme durumlarına uygun bir analizle dolgu duvarların betonarme yapıdaki deprem davranışını nasıl etkilediğini incelemektir. Bu kapsamda geliştirilen dolgu duvar modeli ile duvarların çevrimli yükler altında çekme gerilmelerini almamaları sadece basınç gerilmelerini karşılamaları sağlanmıştır.Bu tez çalışmasında, birinci bölümde dolgu duvarlar konusunda yapılan çalışmalar kısaca özetlenerek tezin amacından ve işlemler sonucu elde edilen sonuçlara değinilmiştir. İkinci bölümde, betonarme yapı modellemesinde kullanılan temel bilgilere yer verilmiştir. Üçüncü bölümde ise, dolgu duvarlı betonarme çerçevelerin davranış özelliklerine değinilerek çevrimli yükler altında kullanılabilecek olan dolgu duvar makro modeli açıklanmıştır. Sayısal incelemeleri içeren dördüncü bölümde dolgu duvarın çalışması çeşitli taşıyıcı sistemler üzerinde zaman tanım alanında analiz yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Son bölüm olan beşinci bölümde ise sonuçlara ve önerilere yer verilmiştir.Anahtar Kelimeler: Dolgu duvar modeli, çevrimli yükleme, makro model, performans değerlendirme, zaman tanım alanında analiz Attempts to determine the damages of structures subjected to earthquakes with sufficient accuracy has attracted academicians since the second half of the 1990?s. As a result of these studies, the concept of seismic performance of existing buildings has emerged and a new chapter has been added to our last seismic code, Specification for the building to be built in the seismic zones-2007 [1]. As a principle, performance assessment studies have been based on determining the region in which displacement will be located, as a result of incoming effect, by defining damage zones on the displacement capacity of the structure. Displacements that will occur in the structure form internal forces in the elements and as a result of these forces deformations that are suitable to material properties occur. For this reason, damage zones defined on elements are directly related to the deformation capacities of elements.The purpose of this study is to take the effects of infill walls into account in the nonlinear analysis of reinforced concrete structures subjected to cycling loading. Infilled wall model which is developed for this purpose was not taken tensile stress when exposed to cycling load. The model works only under the pressure.For this purpose, in the first chapter, some studies given in the literature is summarized. In addition to this, the thesis purpose and results are given. In the second chapter, the basic information is given to set up model of reinforced concrete structure. In the third chapter, with reference to the characteristics of unreinforced infilled frames, macro model is described that can be used under cycling loads. In the fourth chapter, numerical studies for different types of reinforced concrete systems are presented. The systems were investigated by using the nonlinear time history analysis method. In the fifth chapter, conclusions drawn from the results and some recommendations are presented and this chapter is followed by the list of references.Key words: Infill-wall model, cycling loading, macro model, performance assessment, time history analysis
Collections