Zararlı gazların gemi makine dairesindeki dağılımının simülasyonu ve etkilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gemi makine daireleri gerek ortam koşulları gerekse yapılan işin zorluğu bakımından çok ağır çalışma şartlarına sahip alanlardır. Personelin sağlığını sürekli olarak etkileyen sıcaklık, nem, gürültü ve titreşim gibi etkenlerin yanında iş kazaları açısından da oldukça riskli bölgelerdir. Bu durum gemi makine dairelerinin bir gerçeği olup, yapılması gereken bu etkenlerin ve risk faktörlerinin en aza indirgenmesidir.Bu tez çalışmasında bir gemi makine dairesi ticari bir HAD (Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği) programında ana hatlarıyla modellenmiştir. Daha sonra gemi ana makinesinden bir egzoz kaçağı olduğu varsayılmış, egzoz gazı içerisindeki kısa sürede en zararlı gaz olan karbonmonoksit gazının makine dairesi içerisindeki dağılımı, farklı havalandırma hızlarında incelenmiştir. Bunun neticesinde bu havalandırma hızlarının yeterli olup olmadığı insan sağlığı açısından irdelenmiştir. The engine rooms of ships are though places to work because of their ambient conditions. Beside the factors that effect the staff health like temperature, damp, noise and vibration, these places are very risky about occupational accidents. This situation is the fact of the ship engine rooms and these risk factors should be reduced as possible.In this study, a ship engine room is modelled by a commercial CFD software. Afterwards an exhaust leakage from the ship main engine is assumed and carbon monokside contrubition which is the most hazardous gas in short period is investigated for different ventilation velocities. As a result it is discussed if the ventilation velocities are sufficient for these situations.
Collections