Bir otto motorunda bölünmüş yanma odasının performansa etkisinin iki bölgeli yanma modeli ve had kullanılarak incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İçten yanmalı motorlarda soğuk akışın ve yanmanın HAD ile modellenmesi için kullanılan birçok yazılım bulunmaktadır. Bu yazılımların güvenilirliği yapılmış çalışmalarla doğrulanmıştır. Deney öncesinde ön çalışma olarak yanma odası konseptleri iki bölgeli yanma modeli ve HAD kullanılarak test edilebilir.Bu bağlamda, tez çalışmasında tek silindirli buji ateşlemeli bir motor için bölünmüş ve normal yanma odasında deneyleri gerçekleştirilecek TÜBİTAK projesinin yanma analizleri iki bölgeli yanma modeli ve HAD kullanılarak gerçekleştirilmiştir. İki bölgeli yanma modeli ile gerçekleştirilen analizler normal yanma odası içindir. HAD ile yapılan analizler ise bölünmüş ve normal yanma odasında kısmi ön karışımlı yanma için alev modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Analizler farklı eşdeğerlik ve sıkıştırma oranlarında yapılmıştır. Yapılan analizler birbirleri ile kıyaslamalı olarak çözümlerde verilmiştir. Bu çözümler silindir içi ortalama basınç, sıcaklık ve kütle hesaplarının yanısıra; indike güç, indike özgül yakıt sarfiyatı ve indike termik verim hesaplarını kapsamaktadır. Bu hesaplar bölünmüş ve normal yanma odalarında motor performansının farklı durumlarda nasıl değiştiğini göstermektedir. Yapılan çalışma bölünmüş yanma odasında metan yakmanın yüksek sıkıştırma oranlarında avantajlı olabileceğini göstermiştir. There are several software applications for CFD modelling of cold flow and combustion in internal combustion engines. The reliability of these applications are verified with previous studies. In preliminary studies prior to the experiment it is convenient to use two zone combustion model and CFD analysis methods.In this context, analysis of the TÜBİTAK Project that is planned to do experiments of divided and normal chamber single cylinder spark ignition engine are evaluated with two zone combustion model and CFD model. Two zone combustion model was used in normal chamber. CFD analysis were performed by using the G-equation for turbulent, partial premixed combustion method in divided and normal chambers. The obtained results are presented comparatively. These results include cylinder pressure, temperature, mass fraction, indicated power, indicated specific fuel consumption and indicated thermal efficiency. These calculations demonstrate variations of engine performance in different conditions. In this study, it is observed that methane use in divided chamber has an advantage at high compression ratios.
Collections