Show simple item record

dc.contributor.advisorKılıç Depren, Serpil
dc.contributor.authorÖzkan, Batuhan
dc.date.accessioned2020-12-29T09:37:43Z
dc.date.available2020-12-29T09:37:43Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-12-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/384599
dc.description.abstractGizli değişken; yetenek, tutum, yeterlilik gibi gözlemlenemeyen veya doğrudan ölçülemeyen bir değişkendir. Gizli değişken modelleri gözlenen değişkenler aracılığıyla gizli değişken yapılarını incelemek için geliştirilmişlerdir.Bu çalışma, Türkiye'de faaliyet gösteren özel bir banka ile çalışan müşterilerin, kredi kartı işlemlerini hangi bankacılık kanallarını kullanarak yaptıklarına ve kredi kartı özelliklerinden genel memnuniyetlerine yönelik sınıflandırılmasını ve tutumlarının incelenmesini içermektedir.Müşterilerin bankacılık kanallarını kullanma tercihleri bir tutum olduğu için gizli değişken olarak belirlenmiştir. Bankacılık kanalları bu tutuma göre sınıflandırılmış ve gizli sınıf analizi ile bu sınıfların özellikleri belirlenmiştir. Benzer şekilde müşteriler kart özelliklerinden duydukları memnuniyete göre de sınıflandırılmıştır. Analiz sonucunda kanal kullanım tercihlerinde 5, kart özelliklerinden memnuniyete göre 4 gizli sınıfın olduğu gözlemlenmiştir. Bu sınıfların ya da kanal kullanım tercihlerinin, eğitim ve yaş gruplarına göre incelenmiştir. Anahtar Kelimeler: Gizli Sınıf Analizi, Kredi Kartı, Müşteri Memnuniyeti.
dc.description.abstractLatent variable is a variable which is not observable or directly unmeasurable like ability, attitude or proficiency. Latent variable models have been developed to examine latent variable structures via observed variables.The purpose of this study is to determine classes of customers who are working with private bank in Turkey according to their channel usage and satisfaction level of card spesifications of credit cards transactions.Customers' preferencies of banking channels are defined as an attitude. That is the reason why it is designated as latent variable. Banking channels are classified according to this attitude and its features are designated with latent class analysis. On this analysis it is observed that there are 5 latent classes in the preferences of bankig channels and 4 classes for satisfaction level of card spesifications.These classes analyzed according to their education level and ages.Keywords: Latent Class Analysis, Credit Card, Customer Satisfaction.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİstatistiktr_TR
dc.subjectStatisticsen_US
dc.titleKredi kartı kullanım alışkanlıkları üzerine gizli sınıf analizi
dc.title.alternativeLatent class analysis on credit card usage habits
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-12-06
dc.contributor.departmentİstatistik Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10095077
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid414150
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess