A new definition of expected transmission count as an ad-hoc network routing information
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kablosuz çok sekmeli ağların hâlihazırdaki fiziksel ve ortam erişim kontrolü (MAC) katmanlarını iyileştirmek için büyük çabalar sarf edilmesine rağmen, bu ağların performansı hala en iyi rotanın seçilmesinde, yönlendirme işleminin verimliliğine bağlıdır. Aslında, en iyi rotanın seçilmesi, ağ içerisinde, devreler arasındaki bağlantı veya sekmelerin maliyetine bağlıdır ki bu bağlantı veya sekmeler bazı yönlendirme ölçüleri tarafından belirlenir. Her bir yönlendirme ölçüsü, bağlantı kalitesini anlamasına yardımcı olan, matematiksel olarak birleştirilmiş bir dizi ölçüden meydana gelir. Bu bağlamda, yönlendirme ölçüleri, bağlantı veya sekmeleri belirlemede ve dolayısıyla da yönlendirme kararının verimliliğinde önemli bir rol oynar. Literatürde, dağıtım oranları, radyo kaynağı kullanımı ve bir ağ içerisindeki her bir bağlantının birbirine karışması gibi bir veya birden fazla özelliği kullanılan birkaç ölçü mevcuttur. Ancak, bir ağ içerisindeki kanalların güvenilirliği bu ölçülerin erişimi dışındadır. Bu tezde, beklenen iletim sayısı (ETX) yönlendirme ölçüsünü tekrardan tanımlayacak yeni bir matematiksel metot kullanılmıştır. Ayrıca, beklenen iletim sayısı (ETX), bir ağ içerisindeki herhangi bir bağlantının ileri yönde ve ters yöndeki kanallarının güvenilirliğini saptamak üzere değiştirilmeye çalışılmıştır. Dinamik beklenen iletim sayısı (DETX) adı verilen bu yeni yönlendirme ölçüsü, var olan rotalar arasından, yüksek güvenilirliği ve kalitesi olan rotaları seçmek üzere yönlendirme protokollerine yardımcı olacaktır. Böylece tüm ağ performansı, özellikle de aşırı dinamik ortamlarda çalışan ağların performansı, artacaktır. Although there are great efforts to enhance the current physical and MAC layers of wireless multihop networks, the performance of these networks still depends on the efficiency of the routing process in selecting the optimal path routes. In fact, selecting the optimal routes depends on the weights (costs) of the link / hops, which are determined by some routing metrics, among the nodes within a network. Each routing metrics involves a set of measurements that are mathematically merged in order to pick up the link quality. Within this context, routing metrics play an essential role in characterizing the links / hops, and hence the efficiency of routing decision. Several metrics are available in literature, which are utilized to capture single or multiple characteristics such as delivery ratios, radio resource utilization, and interferences for each link within a network. However, the reliability of the channels within a network is out of the sight of these metrics. In this thesis, we try to use a novel mathematical method to redefine the ETX routing metric. Moreover, we try to modify the ETX in order to be able to detect the reliability of the forward and reverse channels of any links within the network. The new routing metric that is called dynamic ETX (DETX) will help the routing protocols to select the high reliability and qualitative routes among the available routes. Thus, the overall network performance will be increased, especially for the network that works in a high dynamical environment.
Collections