Spare parts inventory management
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Havacılık endüstrisinde yüksek rekabet olması sebebiyle maliyetlerin düşürülmesi ön plana çıkmakta ve her geçen gün daha kritik hale gelmektedir. Havacılık endüstrisinde, yedek parçaların bakımı ve stok tutma maliyetleri, yöneticilere işletme maliyetlerini düşürme olanağı verir. Bu nedenle yedek parça stok yönetiminde yüksek doğrulukta talep tahmini vazgeçilmez bir konudur. Literatürde, talep miktarının değişkenliği ve belirsizliği nedeniyle geleneksel talep tahmin yöntemlerinin ve de performans ölçüm metotlarının yeterli olmadığı iddia edilmektedir. Bu yöntemleri karşılaştırırken; klasik performans ölçütleri genellikle tercih edilir. Ancak bu karşılaştırma sonuçları, envanter maliyeti minimizasyonu düşünüldüğünde genellikle yanıltıcı sonuçlar verir. Bu çalışmada, geleneksel tahmin yöntemleri ve de kesikli talep için üretilen tahmin yöntemlerini karşılaştırmada maliyet esaslı performans ölçütü dikkate alınarak farklı envanter politikaları ve geliştirilmiş farklı sipariş verme yaklaşımları kullanılmıştır. Talep tahmini yöntemlerini ve geliştirilen sipariş verme yaklaşımlarını karşılaştırmak için THY Teknik MRO envanterinden 535 farklı madde seçilmiştir. Veri sınıflandırması, başlangıç değerleri atama, optimizasyon kullanılarak parametrelerin minimum maliyeti verecek şekilde araştırılması ve performans ölçümünden oluşan bir metodoloji sunulmuştur. Literatürde düzenli olmayan talep verisi için geleneksel yöntemlerin gelecekteki talebi tahmin etmede başarısız olabileceği iddia edilmesine rağmen, performans ölçütü olarak stok maliyeti dikkate alındığında geleneksel olmayan yöntemlerin geleneksel alternatiflerden önemli oranda iyi performans göstermediği görülmüştür. Bu çalışmada, havacılık yedek parça tedariğini karşılamak için farklı envanter politikaları ve geliştirilmiş sipariş verme yaklaşımları optimize edilmiş parametrelerle uygulanarak mevcut yöntemlerden daha fazla envanter maliyetlerini azaltabileceği iddia edilmektedir. Bu çalışmadan üretilen çıktılar, envanter planlayıcılarının hangi yedek parça talep verisi için hangi tahmin yöntemi ve yenileme politikası kullanarak minimum stok maliyeti elde edebileceğine ilişkin kararlarını vermelerinde bir çerçeve sağlayabilir. Since there is a high competition in the aviation industry, reducing costs comes into prominence and is becoming more critical each day. In the aviation industry, maintenance and inventory holding costs of spare parts give the opportunity to managers to decrease their operational costs. Therefore, demand forecasting with high accuracy is indispensable matter in spare parts inventory management. In the literature, traditional demand forecasting methods and measures are claimed to be insufficient due to the variability in demand size and the uncertainty in demand occurrence. While comparing traditional forecasting methods with non-traditional methods; classical performance measures are usually preferred and these measures often give misleading results when inventory cost minimization is selected as a primary objective for service parts. The main reason is the nature of demand that contains a large percentage of zero values with less non-zero demand. In this thesis, cost-based performances are measured employing different inventory policies and ordering approaches that are proposed to compare the traditional forecasting methods with the non-parametric and parametric forecasting methods generated for non-smooth demand. In order to compare these non-smooth demand forecasting methods, 535 different items are selected from the inventory of Turkish Airlines Technic MRO. A methodology is presented that is consisting of data classification, initial parameter estimation, parameter search with optimization and evaluation. Although in the literature it is claimed that traditional methods may fail in forecasting non-smooth demand, it has been observed that non-traditional methods are not performing better than the traditional alternatives when the inventory cost is taken into account as the performance measure.In this thesis, it is also claimed that applying different inventory policies and newly proposed ordering approaches with optimized parameters can reduce inventory costs more than the existing methods. Generated outputs of this study may provide a framework that will guide the inventory planners to make their decisions on which forecasting method, replenishment policy and ordering approach give the minimum inventory cost based on demand data type.
Collections