10. sınıf öğrencilerinin analitik geometride hata ve kavram yanılgılarının analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Matematik bilim ve teknolojinin vazgeçilmez bir aracı ve günlük yaşamın da bir parçasıdır. Matematik eğitimi, bireylerin günlük sorunlara rasyonel açıdan yaklaşıp analitik düşünmesinde ve çözüm önerileri geliştirmesinde en önemli etkendir. Hata ve yanılgılar matematik eğitimini zorlaştıran faktörlerden bir tanedisir. Zihinde gerçekleşen yanlış öğrenme, başka öğrenmeleri de etkilemekte ve böylece doğru öğrenmenin oluşmasını engelemektedir. Matematiğin dallarından bir tanesi olan analitik geometride meydana gelen bir kavram yanılgısının, bundan sonra öğretilecek konulara ilişkin kavram yanılgılarının meydana gelmesine neden olması kaçınılmazdır. Bu nedenle de analitik geometri ile tespit edilen yanılgıların ve yanlış öğrenmelerin zaman kaybetmeden doğru yöntemlerle tespit edilip, izale edilmesi gerekmektedir.Bu araştırmanın amacı kavram yanılgılarını gidermek üzere, analitik geometri konusundaki hata ve kavram yanılgılarını, öğrencilerin analitik geometri konusuna yönelik tutumları ile analitik geometri kavram yanılgıları arasındaki ilişkileri belirlemeye yöneliktir. İlk etapta 2552 adet 10. Sınıf öğrencisi ele alınırken, ikinci etapta 299 öğrenci ile çalışılmış ve bu öğrenciler içerisinden de kavram yanılgılarının detaylı irdelenmesi için 10 öğrenci ile mülakat yapılmıştır. Matematik konularının birbiri ile bağlantılı olması nedeni ile daha önceki bölümlerde edinilen eksik veya yanlış bilgi ileri konularda kavram yanılgılarına neden olmaktadır. Bu nedenle öğrencinin geçmişten gelen kavram yanılgıları giderilerek yeni konulara geçilmesi gerekmektedir. Mathematics is an indispensable tool of science and technology and a part of everyday life. Mathematics education is the most important factor in the rational approach of individuals to analytical thinking and problem solving of log problems. Errors and misconseption are one of the factors that make mathematics education difficult. Incorrect learning in the mind affects other learning as well, thus preventing the correct learning from occurring. It is inevitable that a misconception that comes from the analytic geometry which is one of the branches of mathematics, causes the misconceptions about the subjects to be taught thereafter. For this reason, it is necessary to determine and discard misconceptions and incorrect learning determined by analytical geometry with proper methods without losing time.The purpose of this research is to determine the relationship between the misconceptions of errors and concepts about analytical geometry, the attitudes of students towards analytic geometry, and the misconceptions of analytical geometry in order to overcome the object misconceptions. In the first stage, 2552 students in the 10th grade were studied. In the second stage, 299 students were studied and 10 students were interviewed to elicit the conceptual misconceptions from these students.The reason that the mathematical subjects are connected with each other is that the missing or wrong information obtained in previous sections leads to misconceptions in the course of the proceedings. For this reason, it is necessary for the student to go to new subjects by eliminating the misconceptions of the past.
Collections