İlkokul öğrencılerinin mesleki eğilimlerinin belirlenmesine yönelik eğitsel bilgisayar oyunu geliştirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bireyin hayatında yapmış olduğu mesleki tercihlerin bireyin hayatını derindenetkilediği bilinmektedir. Bu bağlamda mesleki rehberlik süreçlerinin önemininyadsınamaz olduğu bir gerçektir ve mesleki rehberlik süreçlerinin tıpkı hayatındiğer alanları gibi yeni gelişen teknolojileri bünyesine alarak gelişmesikaçınılmazdır. Oyun kavramı insaoğlunun varlığı ile hayatında yer bulan en eskikavramlardan biridir. İnsanlar eğlenmek ve rahatlamak amaçlı olarakhayatlarında her zaman oyun kavramına yer vermiştir. Fakat geçtiğimiz kırk yıliçerisinde ise geleneksel oyunlar platform değiştirmeye başlamış ve oyunlargeleneksel yapıdan dijital bir yapıya doğru evrilmeye başlamıştır. Gelişen veyaygınlaşan bilgisayar teknolojisi günümüz kuşağının oyun oynamadavranışlarında köklü değişikliklerin yaşanmasına ön ayak olmuştur.Günümüzde hemen hemen her çocuğun ya kendi yaşantıları yoluyla yada sosyalçevresi yoluyla bilgisayar oyunlarıyla bir etkileşim içinde olduğunu ortayaçıkaran çalışmalar mevcuttur.Bu çalışmanın amacı mesleki rehberlik süreçlerinde eğitmenlere yardımcıolabilmek için ilk okul öğrencilerinin mesleki eğilimlerinin belirlenmesineyönelik bir eğitsel bilgisayar oyunu geliştirilmesidir.Alanyazın incelendiğinde mesleki rehberlik süreçlerinin planlanması veyürütülmesi için bir çok çalışma yapıldığı görülmüştür. Aynı zamanda eğitseloyunların tasarlanması ve geliştirilmesi için bir çok model ortaya atıldığıgörülmüştür.Bu çalışmada alanyazından edinilen bilgiler ışığında gelişen teknoloji ve bunabağlı olarak gelişen bilgisayar oyunları, mesleki rehberlik süreçleri ile bir arayagetirilerek ilk okul öğrencilerinin mesleki eğilimlerinin belirlenmesine yönelik birbilgisayar oyunu geliştirilmiştir. It is known that the professional preferences of the individual in his life affectthe life of the individual deeply. In this context, it is a fact that the importance ofvocational guidance processes is undeniable and it is inevitable that vocationalguidance processes advancing by taking new emerging technologies like otherareas of life. The concept of play is one of the oldest concepts in the life of thehuman being. People have always used the concept of game in their lives inorder to have fun and to relax. But over the past forty years, traditional gameshave begun to change platforms and games have evolved from traditional todigital. Developing and expanding computer technology has led to radicalchanges in the playing behaviour of the present generation. Nowadays, there arestudies that reveal that almost every child interacts with computer games eitherthrough their lives or through their social environment. The aim of this study isto develop an educational computer game to determine the professionaltendencies of primary school students in order to assist instructors in vocationalguidance processes. When the literature is examined, it is seen that many studieshave been done for planning and conducting vocational guidance processes. Atthe same time, many models have been put forward for the design anddevelopment of educational games. In this study, a computer game has beendeveloped in order to determine the professional tendencies of the primaryschool students by bringing together the developing computer games technologyand vocational guidance processes in the light of the information obtained fromthe literature.
Collections