Kuru yük gemisine balast suyu arıtma sistemi entegrasyonu ve yaşam döngüsü maliyet analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gemiler yük durumlarına göre stabilitelerini korumak için balast suyu sistemlerini kullanırlar Gemilerin balast tanklarına alınan balast suları çeşitli organizmalar barındırır ve bu organizmalar gittikleri yeni ekosistemde çoğalma şansı bulduklarında istilacı tür haline gelebilirler. Bu zararlı organizmalar gittikleri bölgelerde ekolojiyi, ekonomiyi ve insan sağlığını etkilemektedir. Bu sebepten dolayı uluslararası kuruluşlar ballast suyu yönetimi ile alakalı standartlar ve kriterler oluşturmuştur. IMO (International Maritime Organization)'nun Gemi Balast Suları ve Sediment Kontrolü ve Yönetimi Uluslararası Sözleşmesi'nde almış olduğu balast suyu arıtımı ile alakalı D1 ve D2 standartları bu çalışmada detaylı incelenmiştir. IMO'nun almış olduğu kriterlere göre geliştirilen balast suyu arıtma yöntemleri mekanik, fiziksel ve kimyasal olmak üzere üç ana başlıkta incelenmiştir. İncelenen yöntemlere göre seçim kriterleri oluşturulmuş ve bu kriterlere göre örnek kuru yük gemisine balast suyu arıtma sistemi seçilmiştir. Seçilmiş olan UV + filtreleme sisteminin, örnek kuru yük gemisine entegrasyon çalışması yapılmıştır. Öncelikle gemideki ilgili mahalin 3D taraması yapılıp, üzerinde dizayn yapılabilir nokta bulutu formatında bir model oluşturulmuştur. Bununla birlikte kurulum kılavuzu kriterlerine göre UV + filtreleme sisteminin ekipmanları modellenmiş, boru ve faundeyşın dizaynı yapılmıştır ve teknik olarak incelenmiştir. Buna ek olarak imalat ve montaj kriterlerinin neler olduğu, nasıl yapılacağı, nelere dikkat edilmesi gerektiği detaylı şekilde anlatılmıştır.Ayrıca UV + filtreleme balast suyu arıtma sistemi için yaşam döngüsü maliyet unsurları belirlenmiş, maliyet yapısı şekillendirilmiş ve maliyet analizi yapılmıştır. Ürünün yaşam döngüsü maliyetleriyle ilgili risk ve belirsizlikler tanımlanmıştır. The ships use ballast water system in order to maintain their stability according to load conditions. Ballast water that is taken to ships' ballast tank contains various organism. These organisms may become invasive species when they have the chance to reproduce in the new ecosystem they are going to.These harmful organisms affect the ecology, economy and human health in regions where they go. For this reason, international organizations have been set standards and criteria related to ballast water management. The D1 and D2 standards associated to ballast water treatment that IMO (International Maritime Organization) received in the International Convention for the Control and Management of Ship' Ballast Water and Sediments have been investigated in detail in this study. According to the criteria taken by IMO, ballast water treatment systems have been examined under three main topics; mechanical, physical and chemical. Selection criteria have been established in agreement with the methods examined and ballast water treatment system has been selected for a sample dry cargo vessel with respect to these criteria. The integration of the selected UV + filtering system to the sample dry cargo vessel has been carried out. Firstly, a 3D scan of the relevant zone on the ship has been done to create a designable model in point cloud format. Then, as stated in the installation guide criteria, the equipment of the UV + filtration system has been modeled on the 3D scan model, the pipe and foundation design has been carried out and technically investigated. Criteria of assembly and production, the manufacturing way and critical points to pay attention while the production also explained.Besides, life cycle cost elements have been determined for the UV + filtering ballast water treatment system, cost structure has been formed and cost analysis has been carried out. The risks and uncertainties related with the life cycle costs of the product have been defined.
Collections