Ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin bilimsel tutum düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasında ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin bilimsel tutum düzeyleri ilişkisel tarama yöntemi kullanılarak ortaya konmaya çalışılmıştır. Öğrencilerin bilimsel tutumlarının cinsiyet, anne-baba eğitim düzeyi ve meslekleri, anne- baba sağ olma durumu, kardeş sayısı, ev sahibi olma durumu gibi farklı demografik değişkenlerle olan ilişkisi incelenmiştir. Bu araştırma İstanbul'un Kadıköy ilçesinde bulunan dört devlet okulunu kapsayacak şekilde Eylül 2014- Haziran 2015 tarihleri arasında yürütülmüştür. Tarama- Survey tipi araştırma için uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Ölçme araçları toplamda 383 ortaokul 7. sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Çalışmada veriler araştırmacı tarafından geliştirilen `Kişisel Bilgiler Formu` ve Moore ve Foy (1997)'un geliştirdiği, Demirbaş ve Yağbasan (2006)'ın Türkçe versiyonunu oluşturduğu `Bilimsel Tutum Ölçeği` ile toplanmıştır. 40 maddeden oluşan 5'li Likert Tipi olan Bilimsel Tutum Ölçeği Türkçe'ye uyarlandığı haliyle kullanılmıştır. Ölçeğin Spearman Brown iki yarı test korelasyonu 0.84; Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0.76'dır.Çalışmada elde edilen veriler SPSS programı ile analiz edilmiş ve veri analizinde ANOVA, Scheffe testleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucu olarak öğrencilerin bilimsel tutum puanlarını ortalamalarının büyük ölçüde okul, cinsiyet, anne- baba mesleği, kardeş sayısı ve ev sahipliği değişkenlerine göre anlamlı fark oluşturduğu ortaya çıkmıştır. With this study aim is to reveal the scientific attitude levels of seventh grade students by using a descriptive survey model research. Scientific Attitude Scale was conducted to collect data from four public schools. Schools were chosen from Istanbul Kadıköy district. This research intends to determine the relations between scientific attitudes and demographic information of students such as gender, school, number of siblings and parents' occupations.This research includes four public schools and carried out between September 2014 and June 2015. Students were chosen by convenience sampling method. Scientific Attitude Scales and Personal Information Forms were filled by 383 students in total. A scientific attitude scale was used for determining students' scientific attitude. The scientific attitude scale which first prepared/ developed in 1996 by Moore and Foy and translated and adopted into Turkish by Demirbaş and Yağbasan in 2006 was conducted for this research. Scale includes 40 items (40 point survey to determine scientific attitude) Reliability and validity values of the scale were tested. Its Spearman Brown correlation factor is 0,84 and Cronbach Alpha reliability factor is 0,76. The scale is valid and reliable according to the values obtained. During data analysis SPSS program were used and ANOVA, Scheffe test were carried out during data analysis. Results show that it was found that students' scientific attitudes show a significant difference according to educational and occupation status of their parents and school they attended. Also it was found that any significant difference has been observed among children's attitude scores according to gender.
Collections