Uşak ili su ürünleri tüketim alışkanlıkları üzerine bir anket çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Ege Bölgesinin gelişmekte olan Uşak İlinin merkezinde yaşayan 1000 birey ile görüşülerek anket çalışması yapılmış ve su ürünleri tüketim alışkanlıkları belirlenmeye çalışılmıştır. Ankete katılanların %55,5'i kadın, %44,5'i erkeklerden oluşmaktadır. Ankete katılanların %59,3'ü lise mezunudur. Katılımcıların %27,6'sı öğrenci,%21,1'i işçi, %28,0'i ev hanımı, %19,3'u memur,%1,5'i emekli ve %2,5'i de diğer meslek mensuplarıdır. Ankete katılanlar arasında 1501-3000 TL geliri olanlar, %36,7 oran ile en fazla birey sayısına sahiptir. Katılımcıların %23,5'i kırmızı eti, %18,9'u tavuk eti, %15,5'i balık eti tüketirken, %36'sı bütün et çeşitlerini ve %6'sının da et tüketmedikleri belirlenmiştir. Ankete katılanların balık tüketim sıklıkları haftada bir %38,1 oranla birinci sıradadır. En fazla tercih ettikleri deniz balıkları ve deniz balıklarından da hamsidir. Katılımcılar en fazla balığı ise pazar yerlerinden temin etmektedirler. Balık, büyük çoğunlukla (%79,1) kış aylarında ve %83,63'ü evde, %8,99'u lokantada ve %7,38'i piknikte tüketmektedirler. Balığın kızartılarak pişirilmesi %76,9 ile daha çok tercih edilmektedir. In this study, 1000 individuals living in the centerin Uşak of the developing region of Aegean were interviewed and a survey study was conducted to determine the consumption habits of seafood. 55.5 % of the participants were women and 44.5 % were men. 59.3 % of the respondents were high school graduates. 27.6 % of the participants were students, 21.1 % were workers, 28.0 % were housewives, 19.3 % were civil servants, 1,5 % retired and 2.5 % were other professionals. Among those surveyed, those with an income of 1501-3000 TL have the highest number of individuals with a rate of 36.7 %. While 23.5 % of the participants consumed red meat, 18.9 % chicken meat, 15.5 % consumed fish, 36.0 % did not consume whole meat and 6 % did not consume meat. The fish consumption frequencies of the respondents were 38.1 percent per week. Their most preferred sea fish and sea fish are also anchovies. Participants supply the most fish from the market. Fish are mostly consumed in winter (79.1%) and 83.63 percent in the house, 8.99 % in the restaurant and 7.38 % in the picnic. It is more preferable fried cooking of fish with (76.9%).
Collections