Bireylerin sosyal medya kullanım davranışları ile ilişki doyumu düzeyi arasındaki bağlantıların değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada `Bireylerin Sosyal Medya Kullanım Davranışlarının İlişki Doyumu Düzeyi Arasındaki Bağlantıların Değerlendirilmesi ` incelenmiştir. Bu araştırma da ölçekler İstanbul ilinden seçilen sosyal medya kullanan 80 evli birey (50 kadın 30 erkek ) e uygulanmıştır. Katılımcıların gönüllü katılmı ve sosyal medya kullanan evli bireyler olmalı esas kriterdir .Bu araştırmada N.G.KOÇAK tarafından 2012 de hazırlanan Sosyodemografik ölçek , Sosyal Medya Kullanım Ölçeği ve E. TEZER tarafından 1996 da hazırlanan Evlilik Yaşam Ölçeği kullanılmıştır .Yapılan araştırmada sonuçlar % 95 güven aralığında, p<0,05 anlamlılık düzeyinde değerlendirildi.Araştırmanın sonucunda yaş , cinsiyet , maddi durum , sosyal medya kullanım süresi, sıklığı değişkenlerinin ilişki doyumu düzeyi arasında anlamlı farklılık bulunamamışken , Bireylerin sosyal medya kullanım nedenlerinden `eğlenceli vakit geçiriyorum` , `boş zamanlarımı değerlendiriyorum` ve `popüler şeyler ilgimi çekiyor ` maddeleri ile ilişki doyum düzeyleri arasında negatif yönde anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Sosyal Medya kullanımına yönelik ifadelerden `bir süre sonra boş zaman geçirdiğim hissine kapılıyorum ` ifadesine katılım ile evlilik doyumu arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Anahtar Sözcükler : Sosyal Medya, İlişki Doyumu, Medya Kullanımı The purpose of this research is to identify `the evaluation of the connections between individuals' social media usage behavior and relationship satisfaction levels.' The survey was conducted where 80 married indivuduals (50 females , 30 males ) respondents provided information who live in the city of istanbul, are users of social media. The main criteria of subjects were to be volunteer and married users of social media.Sociodemographic Scale, Use of Social Media Scale prepared in 2012 by N.G.KOÇAK and Marriage life Scale, Prepared E. Tezer by 1996 was used in this research, with statistical analysis results in 95% confidence interval, p <0.05 was considered the level of significanceAt the end of this research , age, gender, financial status , social media usage time , frequency a significant difference not been found between the level of relationship's gratifications and this variables , the reasons of social media usage by individuals ` I'm having fun ,` ` I consider my spare time ` and ` interests me popular things` A significant difference been found between the level of relationship's gratifications and this variables One of the statements from the use of social media `i get the feeling that i wasted my time `a significant positive correlation was found between marital satisfaction and participation in the statement.keywords: social media , relationship gratifications, media use
Collections