Show simple item record

dc.contributor.advisorEryılmaz, Gül
dc.contributor.authorÖztürk, Asuman
dc.date.accessioned2020-12-29T09:11:13Z
dc.date.available2020-12-29T09:11:13Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/378596
dc.description.abstractBu araştırmada `Bireylerin Sosyal Medya Kullanım Davranışlarının İlişki Doyumu Düzeyi Arasındaki Bağlantıların Değerlendirilmesi ` incelenmiştir. Bu araştırma da ölçekler İstanbul ilinden seçilen sosyal medya kullanan 80 evli birey (50 kadın 30 erkek ) e uygulanmıştır. Katılımcıların gönüllü katılmı ve sosyal medya kullanan evli bireyler olmalı esas kriterdir .Bu araştırmada N.G.KOÇAK tarafından 2012 de hazırlanan Sosyodemografik ölçek , Sosyal Medya Kullanım Ölçeği ve E. TEZER tarafından 1996 da hazırlanan Evlilik Yaşam Ölçeği kullanılmıştır .Yapılan araştırmada sonuçlar % 95 güven aralığında, p<0,05 anlamlılık düzeyinde değerlendirildi.Araştırmanın sonucunda yaş , cinsiyet , maddi durum , sosyal medya kullanım süresi, sıklığı değişkenlerinin ilişki doyumu düzeyi arasında anlamlı farklılık bulunamamışken , Bireylerin sosyal medya kullanım nedenlerinden `eğlenceli vakit geçiriyorum` , `boş zamanlarımı değerlendiriyorum` ve `popüler şeyler ilgimi çekiyor ` maddeleri ile ilişki doyum düzeyleri arasında negatif yönde anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Sosyal Medya kullanımına yönelik ifadelerden `bir süre sonra boş zaman geçirdiğim hissine kapılıyorum ` ifadesine katılım ile evlilik doyumu arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Anahtar Sözcükler : Sosyal Medya, İlişki Doyumu, Medya Kullanımı
dc.description.abstractThe purpose of this research is to identify `the evaluation of the connections between individuals' social media usage behavior and relationship satisfaction levels.' The survey was conducted where 80 married indivuduals (50 females , 30 males ) respondents provided information who live in the city of istanbul, are users of social media. The main criteria of subjects were to be volunteer and married users of social media.Sociodemographic Scale, Use of Social Media Scale prepared in 2012 by N.G.KOÇAK and Marriage life Scale, Prepared E. Tezer by 1996 was used in this research, with statistical analysis results in 95% confidence interval, p <0.05 was considered the level of significanceAt the end of this research , age, gender, financial status , social media usage time , frequency a significant difference not been found between the level of relationship's gratifications and this variables , the reasons of social media usage by individuals ` I'm having fun ,` ` I consider my spare time ` and ` interests me popular things` A significant difference been found between the level of relationship's gratifications and this variables One of the statements from the use of social media `i get the feeling that i wasted my time `a significant positive correlation was found between marital satisfaction and participation in the statement.keywords: social media , relationship gratifications, media useen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleBireylerin sosyal medya kullanım davranışları ile ilişki doyumu düzeyi arasındaki bağlantıların değerlendirilmesi
dc.title.alternativethe evaluation of the connections between individuals' social media usage behavior and relationship satisfaction levels
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKlinik Psikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCommunicative behaviours
dc.subject.ytmInternet use
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmRelationship satisfaction
dc.subject.ytmElectronic media
dc.subject.ytmMarried couples
dc.subject.ytmVisual-auditory media
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.identifier.yokid10080462
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid427585
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess